Ingen kickar fotboll som vi :)

2009-08-06 @ 18:05:03Nu tänkte jag berätta om  resultatet i fotbollsturneringen från gårdagen. Första matchen mötte vi i särklass bästa laget, i alla fall på pappret. De kallar sig Revange team efter som de är sjukt pepp på att besegra parkavdelningen, som kammade hem turneringen, framför allt vill de ju såklart vinna hela turneringen. Matchen varade i 12 min och var i princip hela tiden mycket jämn. Jag gjorde första målet i matchen efter en framspelning av Danne. När det endast var ca 1 minut kvar, släpper vi igenom dem och låter dem göra ett mål. Matchen slutade alltså 1-1. Detta lag är det lag som jag tror är mest favorittippat. Med den laguppställningen och värvningen borde de kanske kamma hem segern.

Andra matchen mötte vi laget Johan, där de flesta i laget heter Johan, varav namnet. Denna match skulle också bli tuff. Vi hade hört rykten om att det var gamla divsision 3 spelare i det laget. Det visade sig att de var ganska bra. Vi öppnade upp även denna match och ledde med 1-0. Jag var på rätt plats vid rätt tillfälle igen :) Men precis som förra matchen släppte vi förbi dem i slutminuten. Resultat, 1-1.

Vi har diskuterat lite idag och kommit fram till att vi inte hade rätt vilja och kämparglöd som de andra laget. Om alla skulle höja sig ett snäpp, skulle vi kanske vinna? Spelare som vi mötte igår hade sagt att vi såg väldigt ihopspelade ut, vilket jag inte håller med om. Vi har visserligen tränat tillsammans två gånger, men varje gång är det alltid några borta. Dessutom har vi tränat med en ballong till boll.

Nu ska jag snart bege mig in mot Vimmerby för ytterligare en match i gruppspelet. Denna gång möter vid Lockomotiv Görlång, som består av långa skådisar, förutom något undantag. Vi måste vinna denna match, men kanske två mål för att gå vidare. Vi känner oss alltså lite pressade, men vi har ändrat laguppställningen lite, så vi får hoppas på förbättring.


http://evenemangsbloggen.files.wordpress.com/2009/04/fotboll.jpg
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0