Bildregn från Inas julafton

2009-12-25 @ 12:44:28Så här firades julen hemma hos Ina!


Vaknade upp och julstämningen infann sig direkt.


Under natten hade visst tomten varit och lämnat
lite paket.


Mamma hade dukat julbordet fint.


Tim och jag fick i uppgift att skiva små lappar till julbordet. Det tyckte vi var kul.


Så här fina blev dom!


Klockan slog tre. Vad betyder det? Jo, Kalle Anka och glögg såklart.


Tim kunde inte hålla sig så han smög iväg till
julbordet för att kunna ta mat först..


Mamma fixar i ordning det sista innan alla gäster
trillar in och kastar sig över julmaten.


Under tiden vi åt höll Asta vakt. Ingen tomte i sikt?


Nä, vi kör faktiskt inte med tomte längre. Det är
mamma som är julklappsutdelare hemma hos oss.
Men jag såg minsann att han smög omkring där ute...


Som varje jul däckar alla i soffan framför en film efter all mat och godis. Förstår inte varför man proppar
i sig så mycket..

Ja, då var ännu en julafton förbi. Mysigt var det och nu bir det julmat i några dagar framöver... Julafton måste vara den dag man äter som mest på hela året och nu ligger jag här med en godisskål brevid mig. När man väl har kommit in i det så går det inte att sluta.

Klockan två ska vi ge oss ut på de hala vägarna upp till Norrköping. Var cirkus tolv timmar sen vi sa hejdå till kusinerna men nu är det annat firande som gäller. Min moster fyller nämligen 40 år idag. Grattis! Så nu blir det ännu mer gottis och säkert ännu mer julmat(?). Blir alltså inget festande för mig ikväll, utan jag tar igen det imorn på Pumpen. Och sen är det ju faktskt nyår!

Hoppas att ni har haft en underbar jul och god fortsättning på er!

Puss

Ina Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linnea

vilka underbara bilder!! imorn kör vi som faaaaan :D

2009-12-25 @ 12:47:25
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: Ina

Lätt! :D Då blir det pumpa på Pumpen!!

2009-12-25 @ 13:50:54
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: Therese

DU menar väl pimpla på pumpen ;)

2009-12-26 @ 18:22:57
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0