Filmrecension 17 again

2009-07-04 @ 20:51:55Jag lovade en filmrecension igår av filmen 17 again. Så här kommer en kort. Jag är totalt värdelös på att skriva, men här gör jag ett försök. Någon som vet hur man skriver en filmrecension? Kan behöva lite tips.

I början av filmen skilldrades Mikes (Zac Efrons) 17 åriga liv. Precis som i High School Musical är Zac basketstjärnan. Hans flickvän Scar blir gravid och de får tillsammans två barn. Sedan visas Mikes liv som 37 årig man. Han är lat och egocentrisk. Han börjar på saker utan att avsluta något, den befodran han skulle fått, får han aldrig och hans liv känns meningslöst. Dessutom ligger Mike och Scar i skillsmässa.

En dag träffar Mike en vaktmästare. Han berättar hur eländigt hans liv är och han säger att han vill vara 17 år igen och göra om allt bra. Den här mannen han möter gör så att Mike återgår till sitt liv som 17 åring. Han försöker under den tiden att göra saker annorlunda för att framtiden ska bli bättre och för att få tillbaka Scarlet. När hans liv återgår till den normala är allt annorlunda. Hur filmen slutar berättar jag inte. Men ni kan säkert lista ut det!

Jag tyckte att filmen emellanåt var ganska rolig och den kändes aldrig seg. Zac Efron är även i denna film snygg, fast inte i början! Jag ger filmer tre stjärnor av fem.

Åse Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0