Gokart!

2009-07-12 @ 21:16:11

Idag har jag kört gokart för första gången i mitt liv. När man jobbar på parkavdelningen på Astrid Lindgrens Värld har man som tradition att åka gokart några gånger. Det var just denna dag, som blev min första och absolut inte sista gång som jag åker gokart.

Jag började väldigt nervös och stel. Jag var ensam tjej, jag har aldrig åkt innan och mina förutsättningar kändes inte jättebra. Visserligen var det några till som aldrig åk, men jag var nervös ändå. Innan vi började åka pratade vi om vilka som skulle åka tillsammas eftersom vi skulle åka i två grupper med 5 och 4 i varje. Vi hade i stort sett bestämt att alla vi som aldrig åkt tidigare skulle åka tillsammans. Men så blev det aldrig. När Kadde skrev ned namnen på ett papper skrev han huller om buller så det blev i den ordningen.

Jag hamnade med två "erfarna" gokartförare och ytterligare en nybörjare. Min gokartskarriär började väldigt skakig och långsam och jag vågade ingenting därav mina dåliga tider och att jag blev varvad av alla. Detta resulterade i att jag kom till b-finalen. I b-finalen körde jag på bra, vågade och var en riktig tävlingsmänniska. Eftersom det gick så pass dåligt i kvalificeringen hamnade jag lite längre bak, men inte längst bak. Jag gasade på allt vad jag kunde, körde ifrån Nicke, körde förbi Max och närmade mig Adam. Jag och Adam fightades om vem som skulle vinna. Jag försökte köra förbi flera gånger, men Adam körde fult, han gjorde så jag inte kom förbi. Jag hämnades lite på slutet, körde på hans bil och han snurrade runt. Moahaha! Vilken ont människa jag är.

I alla fall, jag kom på en andra plats i b-finalen, men ni ska veta att JAG HADE BÄST TID! Stolt :) Jag är mycket glad över att jag inte kom sist, jag kom totalt 7 av 9 stycken, vilket kanske inte ser så bra ut på pappret. Men jag är tjej och vi vågar ofta inte lika mycket (i alla fall om man kollar på resultattavlan som finns där), jag har aldrig kört innan och jag var ensam tjej. En av arbetskompisarna sa att om jag hade kört som jag gjorde i b-finalen hade jag kanske kommit till a-finalen. Fast där hade jag blivit mosad.

Kadde vann över Alex efter en tuff fight. Han är oerhört stolt nu, eftersom han tidigare bara kommit tvåa. Trea kom Jocke, fyra Emil och femma Dale.

Trädgårdsmästaren Dale, jag och Alex



Jag, livrädd innan träningsrundorna



Adam, Max, jag och Nicke, vi som kom till b-finalen


Posarn ;)


De tre finalisterna

Har rätt ont i armarna nu. Det var faktiskt jobbigt att köra, det var tungt att styra och annorlunda mot en bil. Blir kanske lite träningsvärk imorgon trots allt.

Bilder och inlägg från Hultsfredsfestivalen kommer nog imorgon. Idag orkar jag inte. Ha en fortsatt bra kväll allihopa! / Åse

Åse Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Jocke

Kadde lär ju vara skapligt kaxig ett tag framöver nu =)

Haha ska ta ned honom på jorden på fotbollsträningen imorrn!

2009-07-13 @ 21:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0