Livstecken från el Stockholmo

2009-07-01 @ 09:39:13Okej. Jag såg från tidigare inlägg att jag borde visa något slags livstecken. Jag lever! Detta är första gången jag stänger på datorn sedan i fredags så det har inte blivit något bloggande. Det har ju varit så fint väder! Vi är ensamma hemma här, jag, elias och hans lillebror. Deras föräldrar bilar ner till Italien och ska vara där i ca tre veckor. Så det är vi som sköter huset och maten framöver.
Kan ta och berätta lite om vad jag har gjort efter fredagen.

Lördag: Gick upp vid 07.00 för att åka till Stockholm med mamsen och papsen. dock kom vi iväg sent ändå för att pappa inte hittade sitt kontokort. Efter spärrande och sega datorer så kom vi tillslut iväg. Vi åkte i ett antal minuter och sedan var vi framme i Stockholm hos min farfar som var första stoppet. När vi gick ur bilen flög det upp en valp i ansiktet på mig. Sigge heter han och var det sötaste och busigaste jag har sett. En blandning mellan Gårdshund och Jack Russel. Sigge tyckte att han skulle passa på att rymma för första gången när det var gäster där så hela grannskapet fick ge sig ut på hundletning. Han var dock bara i en trädgård längre bort och hade hittat några roliga barn att leka med. Sen gick vi ner till Mälaren och gick en lång lång promenad och Sigge träffade massor med kompisar och fick bada lite. Sen stannade vi ett tag till innan vi åkte till Elias där jag skulle bli dumpad. Mamma och pappa drog till sitt hotell och jag gick och la mig. Elias var ute med jobbet men kom inte hem så sent och väckte mig med pussar. 
Förövrigt ringde Tim på kvällen och sa att kortet låg på garageinfarten.

Här har vi den lille korven, Sigge. 6 månader är han. Man ser det valpiga i
hans ögon och hans beteende, annars har han blivit ganska stor. 


Han plaskade runt lite i vattnet också.

Söndag: Slapp och stek i solen.

Måndag: Elias jobbar så jag ligger i solen hela dagen och bränner mig massor på ryggen. Har ont fortfarande. Han slutade halv två och då kom hans kompisar dit och de byggde klart deras högtalare som de ska ha med sig till Hultan. Sen drog vi en sväng till ÖB och alla köpte på sig nödvändigheter för en dag i solen.

Tisdag: Passade på att shoppa när Elias jobbade. Köpte en kjol, en klänning och lite nytt under. När jag kom hem låg hans storasyster och solade så jag joinade henne. Sen kom Elias hem och vi åkte och handlade allt man kan behöva till en grillkväll. Till efterrätt gjorde vi olika smoothies att sörpla på i kvällssolen.

Idag: Idag ska jag nog baka bullar i begäran från olika håll. Det är lite molnigt just nu så då kan jag lika gärna stå inne vid spisen som en annan hemmafru.

Japp här var en mängd livstecken från Ina. Ska försöka att sätta på datorn någon dag men det är så mycket annat som man har för sig. Saknar er iallafall massor brudar! Och hoppas att ni har det bra i Paris/Madeira, Felle/Pausan!

Puss och ha en bra dag!
Ina Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

ha så kul i stockholm! ^^

2009-07-01 @ 13:02:15
URL: http://tjelsi.com
Postat av: fiia

Guuud så söt hund! Jag vill ha en sååån :) Den var ju urgullig! :)

2009-07-01 @ 15:31:31
URL: http://crazyofoboy.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vilken sotnos! :)

2009-07-01 @ 22:29:46
URL: http://emeliesvendsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0