Vi ska på Hultsfredsfestivalen...

2009-07-06 @ 00:18:01Som ni antagligen har märkt så ska samtliga (jag räknar med dig, Felle!!??) i Sumseven tillsammans åka hela två mil till den fantastiska orten (vågar inte kalla det stad) Hultsfred och uppleva Hultsfredsfestivalen 2009. Vår festival börjar imorgon, måndag, då vi ska checka in och entra campingen. Där ska vi bygga upp vårt camp, som har ett namn. Vet dock inte om vi har gjort det officiellt än? På tisdag kväll återvänder iallafall jag för att börja festivala på riktigt. Och så på onsdag - då börjar allvaret. Som man kanske skulle sagt om något annat. I detta fall tycker jag att vi kan säga att då börjar livet. Detta är min, kanske vår, kanske er, festival.




ONSDAG 8 JULI

(En liten parentes. Min älskade Lars Winnerbäck börjar sin festival med en återförening med Snoddas, som spelade på Hultsfred första gången 1993. Dock måste man ha en special-biljett för det, som jag tyvärr inte har. Konserten är iallafall klockan 20.00 på Stora Dans, och jag kanske smyger dit och tjuvlyssnar lite utanför om det går...)

En nyfunnen liten sommarförälskelse jag har är Gossip, som spelar klockan 20.30 på den näst största scenen, Pampas. Favoritlåten är Heavy Cross.

Direkt efter det, 21.45, ska jag springa bort till den största scenen, Hawaii, och stå så längst fram jag kan på Franz Ferdinand och sjunga allt vad jag har i Walk Away, Ulysses, Take me out, This fire och säkert nån mer grym låt.

Sedan tror jag vi står kvar vid Hawaii, mosar oss ännu längre fram och skriker lite till på Kings of Leon.

Allmänt festivalhäng resten av kvällen, natten, morgonen.

TORSDAG 9 JULI

Maia Hirasawa klockan 13 på Pampas tror jag piggar upp mig lite sådär på morgonkvisten.

Dock bara i en halvtimme, för sedan måste vi vidare till Teaterladan och skrika oss hesa till Raubtier. Om ni av någon anledning hört denna låt, men glömt hur den låter - här är den underbara Kamphund!

Peter Bjorn and John 15.30 på Pampas.

Hello Saferide 18.00, same place.

En snabbis på Regina Spektor, bara för att. 19.15 Hawaii.

Sedan måste jag vara längst fram vid Pampas och Lars Winnerbäck klockan 19.30. Att han spelar varenda dag detta år är som vissa av er kanske vet, det bästa som någonsin kunde hända mig. Inget kan vara dåligt med denna festival i och med det, det vet jag redan nu.

White Lies 20.30 Pampas. 

The Killers 21.45 Hawaii. 

Ludacris 23.30 Pampas. Paulina vill säkert se sin lilla älskling Erik Hassle, samma tid, Stora Dans.

Takida 01.00 Hawaii. Therese, behöver jag säga mer? We know what to do.

Kanske också en sväng i mörkret eller varför inte ett Totalt jävla mörker? 01.30 Teater

FREDAG 10 JULI

Min dag börjar med Markus Krunegård klockan 15.30 på Pampas. Annar är det Lillasyster samma tid på Teater.

Sedan borde vi nog kolla Rookie-scenen en sväng klockan 16.00, bara för att. Monark X, med vår lille vän Dea på trummor.

Anna Ternheim 16.45 Hawaii. Ett av mina måsten med stort M.

Min mammas favoritband. För typ 30 år sedan. Madness 18.00 Pampas. Jag ska skrika så högt jag kan på Our House. Något sånt här kanske? Coola gubbar det där förresten, dom vet hur man rör sig.

A Camp 19.15 Hawaii, starkare än Jesus typ.

Alla dagars höjdpunkt - Lars Winnerbäck. Denna gång 20.30 Pampas.

Snabbt över till Hawaii igen. Mando Diao 21.45.

Tillbaka till Pampas. The Sounds 23.30. Även detta ett av Lells super-måsten.

Min konsert-kväll avslutas med Timbuktu på Hawaii klockan 01.00.

Möjligtvis lite död i april med innan tältet kallar. Pampas 01.30

LÖRDAG 11 JULI

Möjligtvis lite Melody Club, 13.00 Pampas, och antagligen lite John ME, 13.30 Teater.

Ett av mina största måsten och en väldigt stor nyfunnen kärlek - Adiam Dymott. 15.30 Teater. Spelar ingen roll vilken låt det är. Grymt.

Petter spelar samtidigt, 15.30, på Pampas. Antagligen mycket sevärt, men jag måste prioritera.

Promoe 16.45 Hawaii.

Kanske lite Ice Cube att fördriva tiden med. 18.00 Pampas.

Sahara Hotnights 19.15 Hawaii.

Skulle vara kul att se Jenny Wilson, men det är mycket tveksamt. 19.30 Teater.

Klockan 21.45 får jag se Lars Winnerbäck spela för sista gången på obestämd tid. Jag ska njuta till 687412369712354875321354867653147884563128765432168765132168798778565545778787878788456554564564545456487786 %. Och lite till. HAWAII FÖR ÖVRIGT.

23.30 - Slagsmålsklubben Pampas - Frida Hyvönen Teater - Henok Achido Stora dans. Jag. Vet. Inte?

Hultsfredsfestivalen avslutas i år i konstert-väg med (min släkting) Thåström. Har saknat honom sen sist, eller vad säger du Felicia? Blir nog antagligen som sist. Mycket 13-åringar med svart hår och Converse och mycket 40+:are med glasögon - fast förhoppningsvis i lite större skala än i sporthallen i Linköping.



Totalt har jag räknat med att se 32 konserter under dessa fyra dagar. Får nog checka av på söndag och se om jag hunnit med allt. I'll let you know.

När jag inte står i ett folkhav och sjunger, skriker och hoppar framför en scen befinner jag mig nog på campingen, på en baja-maja, ätandes, danceandes i Paradiset eller drickandes, allt tillsammans med de roligaste personerna jag vet. Tror ni kanske har hört talas om dom, Sumseven - Ceclilia, Felicia, Ina, Paulina, Therese, Åse och så jag, Linnea. För jag tycker ju själv såklart att jag är roligast av alla oss.

Har du något annat som du tycker att vi borde se, höra, göra, eller inte göra under denna festival? Skriv en kommentar så får vi se vad vi kan göra eller inte göra åt det.
Vi ses antagligen!


...vi ska skrika oss hesa och vara fulla och galna

Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sessan

Hoppas tabletten funkar :)

Ha det så trevligt på hultsfredsfestivalen ;)

2009-07-06 @ 11:17:31
URL: http://victoria87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0