Gårdagen och morgondagen

2009-06-14 @ 11:32:00
Min lördagkväll började hemma hos Cornelia. Tårta, presenter och alkohol, för de andra. Lite förfest och sminkning, för de andra (Hanna, Maria och Cornelia) Senare kom Johanna och efter det två gäng pojkar. Först ut Henrik och Fredrik och sedan Patte, Oskar, Anton, Martin och den så kallade "Runken". Det var trevligt. För oss som inte fyllt blev det hemgång vid tolvsnåret. Men det behövdes! Var hur trött som helst. Oskar var snäll och skjutsade hem mig till mams. Känns väldigt bra att så många fått körkort! Nu behöver jag inte brottas och slåss med pappa och mamma varje dag för att få åka till Vimmerby och hem.

Idag blir det jobb hos farfar och farmor. Är skyldig lite och förhppningsvis får man en slant också för det kan behövas! Madeira om två veckor och jag måste betala det sista på det förbannat dyra körkortet! Där rök mina födelsedagspengar från mormor... Dessutom vill jag inte vara i Vimmerby på midsommar! Så om det blir grebbestad eller öland måste jag ha pengar dit också! Hm. Det här var inte bra. Alltid detta pengaproblem.
 
Nu ska jag ge mig. Farfar kommer snart och hämtar mig och Pernilla. Tvätta fönster och måla kommer bli vår sysselsättning denna dag. Måste bara sammanfatta min farfar så att ni förstår vilken speciell person han är: Bestämd, rolig, konstig, oförutsägbar, förutsägbar, knäpp, sprallig, snäll, mysig, dum i huvudet, glömsk, smart, intressant, bäst.


Min älskade farfar :)
Han är en go gubbe.


Paulina Allmänt Permalink

Trackback
RSS 2.0