Torsdag, från Paulinas synvinkel

2009-06-17 @ 19:18:00
Okej låt oss säga att min dag har varit väldigt spontan. När jag vaknade fick jag ett sms av Johanna Svensson:

"Hej Paulina! Har du bestämt om midsommar?
Du får gärna följa med mig till Grebbestad;)
Vi åker imorgon, tid är inte klart än. Pusspuss!"


vad ska jag säga? JA SÅKLART!  Västkusten midsommar 2009 blir det! Cornelia, Johanna och Paulina + 20 okända personer i en stuga? Har jag fattat allting rätt? Hur som helst fick jag sms:et en timme innan bussen gick till Vimmerby. PANIK! Jag sprang runt utan kläder för att hinna packa något sånär och göra mig i ordning samtidigt. Eftersom vi åker imorgon Torsdag var det sista chansen att packa och det gjorde mig lite stressad. Iväg på mopeden i en helvetes fart för att hinna med bussen. Väl på körksolan träffade jag Allie, en mycket trevlig tjej. Vi tjockade loss med en Funbox på Sibylla när vi inte orkade med alla faser mer. Därefter kom Felle. Vi gick till ALV för att fixa personalkort och lite annat. Lite mer faser och efter det råkade jag av en slump träffa Fredrik på Cubus så vi bestämde oss för att tjocka ännu mer med en mjukglass även denna på Sibylla. Nu sitter jag hemma hos mamma, senare kommer Maria och hämtar mig för att skjutsa mig till Simon. Många dagar har gått sedan vi sågs sist. Det känns konstigt. Men det blir nog bättre när vi ses. Efter det ska jag försöka ta mig till Johanna då, slutligen. Ibland undrar jag om jag inte är en äkta luffare? Åker runt som en idiot hela dagarna. Men aja! Nu ska jag njuta av en dusch.

Trevlig Midsommar! Nästa gång jag skriver är jag 18 år och har kanske körkort, det återstår att se!


Hurra för de nyblivna klubbesökarna!
Paulina Allmänt Permalink

Trackback
RSS 2.0