Tam höna på cykel?

2009-06-25 @ 17:03:34Idag är min första riktiga lediga dag. Den har jag spenderat nästan helt och hållet ute i solen tillsammans med mitt grisbarn!  Ingen färg på min bleka kropp, men jag har ju en till ledig dag imorgon!! Någon som är ledig och vill umgås med mig?

Aja till saken varför jag började skriva detta inlägg. När jag skulle säga adjö till grisbarnet vid bussen kommer det en kille på cykel med en höna på pakethållaren?.. Han stannade upp mig och jag fick klappa Sveriges/världens enda tama höna, Malin. Killen som cyklade var vd eller något för ett eget företag och gjorde kravband. Tror det var det. Mitt minne har alltid varit lite dåligt så hoppas han inte läser detta och tar illa upp. Men chansen kanske är ganska liten.
Kravbandet ska hjälpa transportdjur som far illa av färden i trånga utrymmen och som ibland dör på kuppen. Tycker det är en superidé. Hejja killen med en höna på cykeln!!

Tyvärr har jag ingen bild på Hönan Malin och killen på cykel!
Therese Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Jonas Djurstedt

fin blogg, det var jag som körde cykeln med hönan på. Men vi på krav bandet vill stoppa brukandet av bur höns så att dom får vara utomhus, men vi hjälper alla djur så snabbt det bara går

2009-07-05 @ 16:33:21
Postat av: Therese

Namen!! Den chansen att su skulle hitta hit och läsa om detta måste ha varit minimal! Vilken tur att du rätade ut mitt lilla missförstånd. Älskar din idé förövrigt. Hoppas det går bra för dig. :)

2009-07-06 @ 20:26:49
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0