Det bästa jag sett, och då har jag sett mycket

2009-05-03 @ 20:17:42Eftersom att jag är den största och kanske enda (åse är inte så extrem) fotbollsnörden i detta lilla gäng, känner jag mig ansvarig för att berätta om en väldigt stor händelse, och så att alla förstår. Den spanska ligan i denna värld heter La Liga, det betyder ligan på spanska. Det finns två lag i denna liga som alltid, jag vet inte i exakt hur många år, har slagits om titeln. Och när de två lagen möts är det en väldigt klassisk match. Den kallas däför El Clasicó, vilket betyder klassikern på spanska. Ganska logiskt spåk, eller hur? Hur som helst. Igår var det dags för denna säsongs andra och sista El Clasicó. De två lagen är FC Barcelona och Real Madrid och matchen spelades inför, jag chansar på 80 000 på läktaren.

Eftersom att jag är ett extremstort, helhjärtat, galet och entusiastiskt Barcelona-fan blev denna match en av de lyckligaste fotbollsstunderna i mitt liv. Det började dock med att Real gjorde mål efter en kvart. Mitt kära Barca vet dock hur man svarar på sådant och gjorde sedan tre mål innan halvlek. Just vid det tillfället kände jag mig väldigt trygg, fast nu kom jag på att det gör jag alltid när det gäller Barcelona, dom kan man lita på. Real gjorde iallafall 2-3 och det blev spännande igen. MEN eftersom att Barcelona är världens bästa fotbollslag så gör dom tre mål igen och vinner denna klassiker med 2-6. Och det, mina vänner, är ett väldigt ovanligt resultat mellan dessa lag. Och dessutom betyder detta att FC Barcelona med all säkerhet kommer att vinna årets La Liga. Då kan ni ju också räkna ut att jag har känt mig lycklig i själen ända sedan 22.45 lördag kväll. Nu vet ni vad jag brinner ganska mycket för och vad jag gjorde denna lördagkväll.

Och är det någon som saboretat och inte vill att jag ska få vara med längre? Det får du fixa, Therese, annars blir jag ledsen. ;)

Några av grabbarna som fixade segern
Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0