Boy

2009-10-14 @ 22:40:57


Jag har inte gett min hund, Boy, tillräckligt med uppmärksamhet på bloggen känner jag.
Han har varit väldigt sjuk i tre dagar, men idag mår han bättre som tur är. Han har kräkts
och blvit smalare än han någonsin varit och mestadels gått omkring och gnytt. Hatar verkligen
när djur inte mår som dom förtjänar. Det kan vara det sorgligaste som finns. Boy är vår sedan
13 år tillbaka och har varit med mig sedan jag var 5 år. Han har verkligen varit den mest
underliga hunden någonsin, men också den bästa.

Det finns ingenting i världen som stoppar honom från att äta. Allt från mina och Pernillas använda trosor
till stearinljus. Det brukar kanske vara normalt första året, men Boy har aldrig riktigt vuxit upp. Han har
varit med om det mesta och genomlidit hela två opearationer. Han är en stor del av familjen Olefors och
det är därför han kanske ibland glöms bort. Vi är så vana vid att ha honom vid vår sida i alla väder.
Det är när han blir sjuk som jag förstår hur mycket han betyder. Jag kan inte föreställa mig ett Solnehult
utan Boy eller "Harry" som han mest kallas. Dessvärre är den dagen antagligen mycket nära, men än så länge
lever han och är lika glad, sprallig och busig som han var för 13 år sedan den där dagen i maj och det tackar
jag för.


Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0