Pluggis? Inte just nu i alla fall

2009-09-24 @ 16:58:51Skoldagen har varit ganska okej. Sovmorgon och endast två lektioner. Men det var projektarbetsmöte idag klockan 3 så jag fick stanna kvar. Det var bara 15 min, fan att jag gick dit. Hade varit hemma en och en halv timme tidigare annars. Tankarna bara flyger omkring i mitt huvud. Hur ska jag lägga upp mitt projektarbete? Vad ska jag göra? Trots att jag nu vet att jag ska ha hälsobanken vet jag inte vad jag ska göra. Om någon har några tips får ni gärna säga till. Jag hoppas att det blir bra till slut i alla fall. Måste sätta mig och göra upp en plan i alla fall för det skulle man tydligen lämna in sen.

Idag blir det att ta det lugnt och försöka plugga lite. Jag har blivit jätte lat på den fronten och är redan skoltrött. Just nu känner jag bara att jag vill ta studenten direkt och bara försvinna från skolan. Men jag hoppas att min studiemotivation kommer tillbaka eftersom det är långt kvar, plus att jag vill ha bra betyg.

Ja jag är en ambitiös tjej som hela tiden strävar efter högsta betyg i alla ämnen. Fast det kan jag såklart inte få. Jag har vissa ämnen som jag absolut inte klarar att få mvg i, så där får jag nöja mig med vg. Jag har nog alldeles för höga krav på mig egentligen, men jag vet ju inte vad jag vill bli i framtiden. Kanske behöver jag ha kanonbra betyg för att komma in på det jag vill på universitetet?

/ Åse
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0