En ganska läskig dag

2010-04-06 @ 15:57:51

Passar på att skriva några rader nu när jag är vid en dator som verkar fungera. Vi sitter hemma hos Elias föräldrar och har ännu en gång tiggt till oss en middag. I utbyte mot ett färdigställt badrum i och för sig. Jag gör inte så mycket åt badrummet utan sitter mest filosoferar över livet.

Innan vi kom hit var vi ute i solen lite. Jag ville mata fåglar nere vid vattnet så vi tog med oss lite ihoptorkade frallor. Ett misstag. De här fåglarna var inga vanliga fåglar, de var smarta, nästan smartare än oss. De såg att jag bar en påse frallor i min hand och var inte blyga att attackera. Elias sprang och jag slängde hela påsen med frallor efter mig. Vi hade nu cirka 20 000 fiskmåsar över våra huvuden, 50 Canadagäss som sprang mycket snabbare än vad man tror och 10 svanar som inte var speciellt snälla. Det var länge sen jag var så rädd.

Efter den 5 minuter långa promenaden satt vi i bilen igen och nu är vi här, fortfarande lite skakade.

I morgon ska jag på arbetsintervju igen, i speed-datingform. Undrar hur det går till?
På fredag bär det av till Vimmerby!

Ha det bra!
Puss/ Ina

Ina Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linnea

JÄVLAR vad läskigt. lycka till på daten och hoppas vi ses i helgen! :)

2010-04-06 @ 17:17:12
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: Ina

Ja det var det verkligen! Ska vidare på intervju i Jakobsberg imorn :) Vi åker hem på fredag, och om vi kommer i hyffsad tid så hänger jag lätt med till Harran :)

2010-04-08 @ 21:09:31
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0