En födelsedag jag aldrig glömmer

2010-08-24 @ 13:51:27Då var det dags för mig att dela med mig av ett minne från vår underbara resa till Kos. Håller fullständigt med de andra om att det finns tusentals minnen som är minst lika bra, men ett är särskilt speciellt för mig.

Den första kvällen. Den 19 augusti. Efter klockan slog tolv skulle jag vara 18 år. Det kändes väldigt roligt att få fira det med mina bästa vänner på en varm ö i medelhavet. Linnea har berättat lite av händelsen, men jag ska försöka berätta ur min synvinkel också.

Kvällen började med ett antal drinkar, som Åse redan berättat om, för att sen äta barbequebuffé på Apollos Beach party. Vi åt grillspett i massor, drack sjukt goda lemonshots, träffade en skum tjock gubbe som trodde han var 20 år, träffade några svenska killar från Åkersberga som vi gick och rökte vattenpipa med. Efter lite rökande och biljardspelande på Jacksons gick vi tillbaka till stranden och dansade loss lite på Grabbarna Grus. Klockan började närma sig tolvslaget och utan att jag märkte det hade mina fina vänner önskat "Happy Birthday". Plötsligt stod alla på klubben i en ring runt mig och sjöng. Jag blev så överraskad och glad, just då var jag så lycklig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Efter "happy birthday" var slut började takterna av "I´m yours" spelas, en låt som skulle få en helt ny innebörd för oss, och alla sjöng med och plötsligt stod vi alla och grät lyckotårar. Allt kändes så underbart och perfekt, så här skulle man fira alla sina födelsedagar. När låten var slut släppte alla taget om ringen och av ett lyckorus sprang vi tjejer ner till havet, rakt ner i vattnet och tog ett nattdopp.
Efter detta fortsatte kvällen till långt in på morgonen och jag tror att allt man kunde tänka sig hände. Men det behåller vi för oss själva.






Lite lek på Apollos beach party




Vilken vattenpipsmak ska man välja?


Äckliga greker i bakgrunden...


Älskar er!

En födelsedag jag aldrig glömmer.

/Ina
Ina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0