stealing kisses

2010-08-29 @ 20:30:42

 

10 FAVORITER
Färg: Ljust blått, lite somrigt med Madicken-känsla.
Mat: Räknas Keso?
Band: Jag måste säga Kent. Eller Thåström. Kanske Håkan Hellström. Nationalteatern?
Film: Hm.. Amelie från Montmarte är svinbra. Annars älskar jag fängelsefilmer typ som the Shawshank Redemption.
Bok: Föredrar facklitteratur så det är svårt att svara på.
Sport: Kubb! Mitt i sommaren med underbara människor och öl.
Årstid:  Maj. När det är vår och man kan börja klä av sig kläder och sitta i parker med solglasögon på och bara vara allmänt pirrig och lycklig för att sommaren närmar sig.
Veckodag: Fredagar. Av den anledningen att det är helg.
Glassmak: Vanlij eller choklad.
Tid på dygnet: Kvällar. Runt klockan 19 på vintern när det är alldeles mörkt och man sitter under täcket framför teven och ser en dyster film medan snön faller utanför.  Eller klockan 19 en sommarkväll när man korkar upp första cidern och känner den söta smaken rinna ner i halsen samtidigt som man lyssnar på Vi två 17 år av Håkan Hellström och får nostalgikänslor. Sedan ger man sig ut i natten och bara känner sig väldigt fri.

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Sorgligt. Ensamt.
Smak: Kaffe.
Kläder: Myskläder.
Bakgrund:  Caj Karlsson och en fin kvällshimmel.
Nagellack: Inget.
Tid: tjugotjugo
Omgivning: Mitt fina rum med Marilyn Monroe-prylar och ett Loch Ness-monster på väggen.
Irritationsobjekt: att jag inte tycks vara lycklig för tillfället trots fina minnen och fina resor framöver

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Har aldrig riktigt dejtat. Tror jag.
Brutit mot lagen: jo men det har många.
Blivit arresterad: Aldrig.
Badat naken: Ja men absolut. Blev lite av en nattradition i sommar.
Varit med på TV: Ja men jag tror inte att jag har sagt något på tv, utan bara setts.
Kysst någon du inte känner: Givetvis.

 

3 PERSONER
Du kan berätta allt för: har svårt för att öppna mig.. men Therese vet mycket. Och Adina.
Du tycker om: min syster.
Du inte gillar: tvivlare (jag är själv en)

 

2 VAL
Kaffe eller te: Meh, kaffe.
Vår eller höst: Vår.

 

1 ÖNSKAN:
att rätt färg vinner valet den 19 september.

 

Lista från Niotillfem

(http://vickanonline.blogg.se/images/2009/madicken_11726688121_45187567.jpg; http://4.bp.blogspot.com/_xkS_AwSgXaw/SqAGhTE0c0I/AAAAAAAAByg/vThJ8_TNuX4/s400/h_kan_14__1135878945.png; http://sorayamarx.tumblr.com/page/2;http://www.maiburogu.se/wp-content/uploads/2009/03/sakura.jpg)

 


 

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Ser att du gillar att svara frågor.

Det finns en nystartad sida som enbart lägger ut såna här frågor som bloggare kan ta av när de ska göra "tidsfördrivsinlägg". Den sidan kommer från och med nu att uppdateras varje dag. Kolla gärna in den och följ den på bloglovin om du vill det.

http://vetavetaveta.blogg.se

Ber om ursäkt om du anser att detta är störande!

2011-04-29 @ 15:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0