Dan före dan före dopparedan....

2010-12-22 @ 09:10:13Nu är det mesta fixat inför julen. Felle berättade häromdagen att hon skulle baka julgodis så jag blev också sugen på det. Så jag och Anna gjorde skumtomtefudge och Mariannetryffel i måndags. Skumtomtefudgen var alldeles för söt för min smak, men Mariannetryffeln blev supergod!!!



En av mina julklappar har blivit fel och den andra kommer inte hem i tid, båda till Christoffer :( Så tråkigt!!! Men jag hoppas att det blir bra tillslut ändå. Det är ju trots allt tanken som räknas. Eller?


Skulle egentligen ha jobbat heldag idag, men det sket sig det också. Det var tydligen bara fyra barn så jag börjar inte förrän halv tre till kvart i sex. Så jag hinner julstäda rummet osv innan. Och förra veckan när jag, Felle och Therese skulle ha loppis på förmarknaden, satte de inte upp stånden förrän efter tre. Vi hade tänkt börja sälja redan vid elva. Det var inte lite segt att gå och vänta!! Och jag tackade nej till jobb för att sälja lite bröte. Jag stod ungefär en och en halv timme och sålde för 80 kr!! Felle sålde för lika mycket tror jag och Therese för 30 kr så det blev ingen bra utdelning där. Ångrar att jag inte jobbade istället, men nu vet jag det till nästa gång att det inte är värt det.

/ Åse
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag sålde för 90 kronor! Men ja.. ingen bra timlön ;)

2010-12-22 @ 12:50:14
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0