Homecoming

2010-12-17 @ 10:51:37Idag är det idag. Det är idag som är dagen då jag spenderat 10 veckor och tre dagar i Spaniens näst största stad. Det är idag som jag kommer lämna staden med massa minnen, nya vänner och framför allt nya erfarenheter. Har jag förändrats? Kanske. Har jag blivit mer vuxen? Kanske inte. Kommer jag tillbaka? kanske. Det jag vet säkert är att jag under dessa veckor har:

-Levt under samma tak som tre, från början, helt främmande människor
-Varit omringad av människor 99 % av tiden
-Delat rum och säng varje dag
-Lärt mig laga god mat
-Lärt mig att alla inte är som jag, och i de flesta fallen inte ens i närheten
-Sett mycket fina parker, byggnader och andra saker
-För förstå gången gråtit av lycka
-Saknat min familj, släkt och mina vänner mer än jag trodde var möjligt
-Jobbat på ett pissjobb drygt 3 veckor
-Sagt upp mig
-Sett Two door cinema club
-Trott att jag kommer bli ihjälklämd
-Pluggat spanska på spanska
-Festat alla dagar i veckan
-Druckit vin trots att jag hatar det
-Träffat människor från hela Sverige och världen
-Pratat spanska, engelska och svenska varje dag
-Köpt alldeles för mycket saker så nu vet jag inte om jag kommer hem
-Fått alldeles för långa naglar så jag river mig själv stup i kvarten
-Fått en ny vän för livet
-Virrat runt ensam i staden mitt i natten
-Gråtit framför en kebabfixarkille
-Inte kört bil en enda gång
-Ätit choklad minst en gång per dag (fan)
-Drömt hemska mardrömmar
-Varit polis för en kväll
-Frusit ihjäl inomhus
-Skrikit åt äckliga gubbar som gör konstiga ljud för att få uppmärksamhet
-Blivit kallad puta, guapa och hermosa
-Blivit passiv rökare varje dag
-Druckit mycket av en 13 liters drink
-Insett att jag är fruktansvärt rädd för fåglar
-Lärt känna mig själv
-Blivit erbjuden jobb som Au pair åt tre söta barn i Madrid
-Tackat ja till att vara Au pair åt tre söta barn i Madrid
-Och mycket mer som jag glömt ta med

Nu känner jag mig ganska klar med Barcelona, för den här gången. Madrid nästa i Januari. Kl 13.15 idag lämnar jag och Linda lägenheten, 17.20 går flyget från Girona, 20.20 fryser jag ihjäl och 20.30 får jag förmodligen träffa min älskade mamma och på lördag får jag träffa allt annat som jag saknat sedan jag kom hit.


Tack och hej, världens bästa stad. Nu åker jag hem till Solnehult, där jag hör hemma.

Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0