Jag vill festa i val

2010-02-16 @ 11:25:46Min extrema-längtan-till-festival-period verkar inte gå över, den är nog kronisk. Skulle jag välja ett sätt att leva resten av mitt liv på, skulle det vara som i en festival. Musik, sommar, fest, grymma människor och väldigt mycket mer. I sommar är mitt mål Hultsfred och minst en till. Förhoppningsvis Siesta eller Storsjöyran. Men för säkerhets skull har jag haft koll på massa andra också. Vilket kanske inte var så jättebra, eftersom jag efter varje bandsläpp vill åka till ytterligare en festival. I slutändan kommer det att vara min ekonomi som bestämmer vart jag åker (plus att jag kanske måste ha någon vän med mig, det blir lite roligare då...), men just nu drömmer jag om varenda festival i landet.
Baserat på de band som än så länge släppts, lockar dessa festivaler med respektive artister jag vill se:

Hultsfred (som dock redan är betald och bokad): Kent, Hästpojken, Two Door Cinema Club, Fibes! Oh Fibes!, Shout out louds

Peace and Love: Kent, Donkeyboy, Hästpojken, Markus Krunegård, Melissa Horn, Andreas Grega, The Animal Five, Fibes! Oh Fibes!

Storsjöyran: N*E*R*D, Lars Winnerbäck, Kent, Markus Krunegård, Melissa Horn, [Ingenting], Hoffmaestro & Chraa

Arvika: Donkeyboy, Babyshambles, Kent, Regina Spektor, Teddybears, Shout out louds, Markus Krunegård, [Ingenting]

Siesta: Bob hund, Fibes! Oh Fibes!, [Ingenting], Johnossi, Thåström, Timo Räisänen

Way out West: La Roux

Putte i Parken: Andreas Grega, Europe, Hästpojken, N*E*R*D, Teddybears, [Ingenting], Billie the vision and the dancers


Vissa festivaler är redan körda, då Storsjöyran, Emmabodafestivalen, Piteå dansar och ler och Putte i Parken är under samma helg. Dock är det många band som ska till nästan alla festivaler. Så förhoppningsvis får jag se det mesta jag vill. Nu ska jag sluta tjata om festivaler. Jag tror ni förstått att jag älskar det.


Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Tottie

Ååååh, jag längtar så jääääkla mycket till sommarens alla festivaler! Jag har nog också kronisk festivallängtan alltså. Fast för mig är det Sweden rock och Wacken Open Air som gäller, och förhoppningsvis fler :D

2010-02-16 @ 13:05:49
URL: http://totties.blogg.se/
Postat av: Felicia

Åh Bob Hund skulle inte vara helt fel att se i sommar!

2010-02-16 @ 14:47:18
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: lollo

vet inte om du har varit på siesta, men om inte!

ÅK DIT!

så sjukt mysig festival som världens bästa förfest typ, jag har varit där 2 år o då har det varit strålande sol o ja kan det bli bättre ;)

2010-02-16 @ 15:47:01
URL: http://simpologize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0