.

2010-02-07 @ 15:29:15Irriterad på allt och alla! Det är precis vad jag är just nu, eller inte alla men vissa!
Dessutom vet jag inte om jag ska gå och gräva ner mig och hoppas att ångesten följer med eller om jag bara ska ta det som det kommer eller om jag ska göra något som jag inte vet om jag verkligen vill.

Vad händer efter min student?
Ja, jag har då ingen aning, vad ska jag hitta på i höst?
Har mina alternativ, men inget är tillräckligt bra..

Ska jag följa med till Norge, jobba där i några månader tillsammans med mina kompisar, men lämna över hela ansvaret för en, eller kanske båda hästarna på min mamma, som redan har fullt upp med allt, som ska försöka agera både mamma och pappa? Det är ju fan tur att hon inte är född i farstun och inte vet hur man byter däck, lagar pannan, kör traktor och isolerar.. Vilken superkvinna hon är egentligen, hoppas jag har ärvt en hel del egenskaper av henne! :)
Det är sjukt att jag kan vara arg på henne ibland egentligen, bättre mamma finns det? Nae! Så som hon ställer upp på mig och mina krav..

Ska jag stanna kvar här hemma, kanske jobba på ica och bara ta det lugnt något år, kanske resa lite? Satsa på pollis?

Ska jag flytta, jobba någon annanstans? och förhoppningsvis kunna ta med mig min ena polle? vad händer med då med den andra? Det är ju inte som att man säljer sin sedan över 10 år tillbaka bästa vän bara sådär! Vissa människor verkar dock inte förstå sådana saker och det är det jag skulle vilja pränta in i huvudet ibland!

Eller ska jag börja plugga med något som jag absolut inte vet om jag vill pyssla med, bara för pluggandets skull?


Nej, nog om detta.. Nu drar jag mig vidare till målilla på middag.. sen mot pollis..
tur att jag har något meningsfullt att pyssla med om dagarna :) annars hade jag nog dött av uttråkning vid det här laget ;o

Hej svej
Cecilia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Felicia

Usch ja..ångesten för framtiden kryper sig på. Jag vet inte heller vad jag ska göra!? Men jag förstår att det är värre när man har sina fina hästar att ta hand om. :)

2010-02-07 @ 16:59:06
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: Linnea

vad jag vet är du lika superduper som din mamma, cicci. och allt känns nog helvete för de flesta nu med studenten och det är väl så det är. men hur du än gör, kommer du göra det rätta. :)

2010-02-07 @ 18:25:32
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0