Som en blomma i en cancerkropp

2010-05-05 @ 15:00:06Anledningen till att denna blogg just nu är ganska död och tråkig, är helt enkelt den omtalade skolan. Imorgon har jag svenska-tal och på fredag engelska-tal och jag känner mest för att skjuta mig i huvudet. Sedan ligger en projektarbetsrapport och gnager, natur-prov väntar och även en fotouppgift som ska bli klar så småningom. Även om vi inte pluggar 24/7, har vi extrem och vidrig ångest den tiden vi inte gör det. Ångest över att man måste bli klar, ångest över att det är svårt, ångest över att man inte orkar och ångest över att saker väntar som man inte ens kan göra något åt, än. Jag kommer i alla fall kunna slappna av lite efter fredag, för då är mitt värsta över. Och nästa vecka blir det inte mycket skola, utan mest Eslöv, Köpenhamn, Lund och alkohol.

Vi medianare har från idag, bara 18 HELA SKOLDAGAR kvar, innan vi tar studenten och DET är sjukt och underbart. Och det är väl i princip det enda som får oss att gå upp om morgnarna. För det finns faktiskt en mening med att vi sitter och pluggar varenda dag i tre år, och det är att vi får ta studenten när allt är över.


Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0