Nya planer

2010-11-15 @ 16:40:28

Hola amigos

Sitter ensam på mitt och Josefines rum för andra gången någonsin. Känns konstigt men otroligt bra med lite ensamhet. Den är underskattad. Hur som haver, idag har jag varit längst ner på Ramblan och kollat upp en skola. Om allt går som det ska kanske jag börjar plugga spanska redan imorgon. Innan dess ska jag bara göra ett litet test till för att bli placerad i rätt grupp efter vad jag kan redan. Det känns bra! Hoppas bara det är en bra kurs.

Under helgen har det festats lite/mycket. Jag och Linda gick ut i fredags för att gå till ett ställe kallat City Hall även kallat Shity Hall. Det som var lite småkul var att vi blev nekade att komma in då vi inte hade ID med oss. Detta har aldrig hänt innan. De tyckte vi såg ut som 16 år och Linda som är 22 år blev, eh, arg, och jag med. Kvällen slutade med att vi välte papperskorgar som små 15-åringar och busringde på alla ringklockor vi kunde, bara för att. Lördagen var roligare. Jocke kom hit direkt från ett annat land (Kina?) så det blev lite reunion och förfest hos oss för att sedan gå till klubben Guru. En mycket trevlig kväll som slutade med en vimmerbybo i vår soffa kl 5-6.

För övrigt har detta hänt:


Crappy Thueday på Apollo, gratisdrinkarnas kväll

Mys utanför ett köpcentrum med havet i bakgrunden

José avnjuter lite musli och lactosfri mjölk

Och Linda käkar lite nötter

Placa Espana

Parc Laburint en solig dag i November
 
Först in på Camp Nou i onsdags. Här kan man snacka om att tappa andan på riktigt.

Fick se Messi värma upp, spela och göra mål inför ca 35-40 000 skrikande personer

Jag har ätit upp denna svenska och underbara uppfinning samt fler under tiden här ...

Mannagrynsgröt, fyfläen vad gott och vad jag saknat det!

Köpte ny skinnjacka som jag är lite smått nyförälskad i 
Under tiden här har jag lärt mig att hata fåglar mer än innan. Speciellt gigantiska fiskmåsar
vid hamnen. Livsfarliga, opålitliga, fula, stora, äckliga och allt dåligt man kan komma på.
Denna måste vara en bebis jämfört med resten.

Det var allt jag hade för denna gång. Jag saknar er därhemma. Grattis i efterskott alla pappor som är lika bra som min och massa massa massa grattis till Linnea som fyllt 19 år. Hej och hå

Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0