Borta bra

2010-10-30 @ 23:37:32

Hej och Hola.

Just nu i denna stund sitter jag och äter fruktsallad och jordnötter. Mysmusiken är på, Josefine bleker Lindas hår, det är släckt och ljusen är tända på bordet. Jag njuter. Vi kom precis från salsakursen som gick sådär idag. Alla gubbar är sega, nervösa och taktbefriade, det går knappt dansa med dem. Det är roligt men vi önskar att det gick lite snabbare framåt.

Det är helg. Inte en enda gång har jag behövt säga "HEJ! min namn är Paulina och jag ringer från Comhem". Skönt. Vi har kommit in i jobbet snabbt och jag förstår varför dessa jobb inte är långvariga. Det är kul att verkligen få njuta av fritiden för en gång skull och på tisdag får vi lön också! Inte så mycket dock men det ska räcka till en hyra i alla fall.

För en månad sen åkte jag från Vimmerby. Jag har aldrig varit hemifrån såhär länge och det känns konstigt. Tiden har gått fort men samtidigt känns det som jag inte varit hemma på åratal. I övermorgon flyttar vi några gator ner här i Raval och får förhoppningsvis lite mer ensamhet och utrymme. Kanske att vi får duscha i varmvatten också! Gasen tog visst slut så nu kan vi inte duscha, haha! Därför är det lite festival över vår livstil just nu.

Tänkte mest berätta detta och säga att jag lever, mår skitbra MEN saknar er därhemma så jag spyr. Jag vet nu att skogen, ensamheten och tystnad är något jag tagit förgivet innan detta. Uppskatta den och allt annat också, man vet som sagt inte vad som är viktigt innan man varit utan det. Det är fakta.









Och nu segar internet ihop men ni fattar grejen.

Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0