Ta tag i lifvet

2011-04-13 @ 15:18:32Onsdagseftermiddag och idag har jag äntligen och verkligen i sista sekund sökt till högskola, även om jag är 98 % säker på att jag inte kommer plugga till hösten är det nu gjort iallafall.
Det har alltså varit en väldigt tråkig dag, skulle egentligen ha dragit iväg på roadtripp med min goa sumseven-vän Therese men jag kände verkligen att jag inte hann med det :(


Min polle hade inte ett enda fel i måndags, men jag känner ändå att det är något. Han var lite varm i ena framhoven så det får bli ett veterinärbesök framöver men vi avvaktar ett tag. På ett sätt vill man att de ska hitta något, för att få sina misstankar bekräftade och förhoppningsvis hästen gladare och friskare ändå är det ju hur skönt som helst när de inte hittar någon sned rygg eller fellagda kotor och liknande.
I måndagskväll tog vi en glass på stan i det fina vädret och spelade ett parti minigolf, jag, Richard och Therese. Riktiga vårkänslor! Det är nu allt är som bäst. Även Jimmy kom över en sväng till oss och spelade lite plump, det har nästan blivit som en liten tradition att åtminstonde en gång i veckan köra en omgång.. Jag vann inte denna gång heller, däremot plumpade jag på rätt bra. Det var så himla skönt ute så vi satt ute i solen :)

På min att-göra-lista återstår nu "bara" att hyra ut min lilla skrutt till vintern och hitta ett stall åt Amadeus. Och tiden bara tickar iväg men jag tänker inte hänga läpp för det. Snart är det påsk och då kommer mina underbara vänner hem!! Jag saknar er så jag dör!
En vecka senare är det valborg och ytterliggare en vecka efter är det min 20-års dag :)



Det var nog allt för denna gång.
Puss





Cecilia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0