Sverige

2011-04-16 @ 09:55:52

Haleluja, jag har nog blivit kristen. Tänk att Sverige kan vara så underbart bra ibland. Att få vara i detta våriga, trygga och hemtrevliga land är obeskrivligt. Jag har nog aldrig längtat så mycket efter något som jag gjort de senaste veckorna i Madrid. Min lilla flygtur gick inte alls bra, för övrigt. Som vanligt när jag reser själv var flyget försenat, inte 20 minuter, inte 40 utan en och en halv timme. Som om jag inte väntat tillräckligt? Som tur var fick jag lite spanskt gubbsällskap och jag lärde mig ett och annat om Spanien, matlagning och ja, livet. 

När jag äntligen var framme i skåne, fick jag en bukett rosor av världens finaste kille. 10 veckor var rätt jävla plågsamt att vänta men nu är jag här och jag är gladare än någonsin. Lite senare fick jag träffa Julia och det var inte lite underbart det heller. Igår hade jag och Jocke en heldag utan några som helst måsten eller jobb. Framdukad nyinköpt frukost fick jag och sen ut på en motorcykeltur till Havet och Lomma. Jag exploderade av vårkänslor vill jag lova. På kvällen blev det grill med Julia och co. Massa folk, lite öl och hårdrock. Tre-vligt.

Att vänta är supermegaavskedsfest ikväll hos Maria som ska till Afghanistan, åka hem till Vimmerby på tisdag, träffa alla mina underbara vänner och familj hela veckan, festa järnet under påskhelgen tillsammans med världens bästa människor (på riktigt) och sen spendera resten av mina dagar i Eslöv. Avslutningsvis har jag 6 veckor kvar i Madrid från och med 3 maj sen vet jag inte om jag är arbetslös resten av sommaren, pluggar till hösten eller om jag är ute på andra äventyr i världen. Det återstår att se. Nu ska jag i alla fall njuta av min Sverigevisit 17 dagar framöver och det är jag överlyckligt för. Hem underbart ljuva hem.





Trevlig helg Suécia!

Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0