Höst på min planet

2011-08-08 @ 20:17:16Så, nu börjar livet bli precis som vanligt igen. Jobb, träning, serie-tittande, Paulina och jag skriver vartannat inlägg på bloggen, hjärtat gör ont av saknad och jag är helt slut kl 21:30. För mig är det i alla fall hyfsat som vanligt här, men för de flesta i Oslo är det nog inte det just nu, och kommer aldrig att bli. Det kändes väldigt konstigt att komma tillbaka, samtidigt som det är som om inget har hänt. Kan inte riktigt förstå det, även att jag ser de trasiga husen och tusentals rosor och ljus på marken. Det är ändå så jävla overkligt, och så jävla vidrigt.

Imorse var det lite segt att gå upp för trappan till jobbet. Men barnen har varit sitt sötaste och efter en stund trivdes jag precis lika bra som jag visste att jag skulle. Dock var jag idag tvungen att slutgiltigt säga att jag flyttar vid jul, vilket känns jobbigt men ändå helt rätt. Vad jag ska göra då har jag ingen aning om, men något ska jag nog kunna hitta på. I övrigt är jag aspepp på hösten och vintern! Seriöst, jag går runt med för mycket kläder hela tiden, bara för att det är så mysigt. Och jag tänder ljus och sitter här och svettas. Har nog aldrig riktigt känt så, men jag vill att det ska bli höst NU. Det kanske beror på att Oslo är den mysigaste staden jag varit i, inte minst på vintern. Så jag antar att hösten är minst lika fin. Hur som helst, nu ska jag sluta babbla om ingenting. Hoppas ni har det lika fint som jag, alla vänner och ovänner.

Nina och Ida, under vår taco-vin-mojito-kväll.
Vi har för övrigt storslagna planer för alla höstliga helger,
vilket gör allt ännu bättre.

Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Jullan

Åh, vad har ni för planer??? jag vill också vara med på dom jue!! <3

2011-08-08 @ 21:21:46
URL: http://jullansliv.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0