Ett litet vardagsrecept att koka ihop såhär på en måndag utan snö.

2011-12-05 @ 11:51:26Det här receptet är perfekt som vardagsmat tycker jag. Eller lunch. Det går dessutom att variera i all evighet. Eftersom detta är "mitt" recept använder jag inga mått, utan måttar lite som jag vill och tycker.


1. Koka pasta.



2. Stek bacon och champinjoner. (Kan bytas ut mot exempelvis kassler eller något annat köttigt. Eller inget kött alls. Eller inga champinjoner alls. Går att göra hur man vill!)




3. Häll i lite grädde eller mjölk i en kastrull. Vid tillfället när jag gjorde detta använde jag milda mat 15 %, men det var mest på grund av att det var något ta två erbjudande tror jag.



4. Lägg i några klickar creme fraiche, turkisk yoghurt eller philadelfia. Jag tycker att philadelfia funkar bäst, men det kostar också mest. Så har vi inte det hemma går det lika bra med CF.



5. Krydda, förslagsvis med peppar och salt.




6. Lägg i spenat. Jag föredrar Ica hackad spenat, som ser ut som bild två. Det blir inte lika "spindligt" som Adrian skulle sagt som liten.



7. Lägg i baconet och champinjonerna. Rör om.



8. Servera och ät! Supergott och väldigt enkelt om man inte orkar laga mat. Sedan kan man ju variera det i all oändlighet. Broccoli och kassler är andra saker som passar väldigt bra i. Ibland äter jag utan kött och bara med grönsaker. Andra tillbehör passar också bra.

/ Felicia


Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0