Ge mig mod!

2011-02-09 @ 17:46:25Jag är så grymt avundsjuk och imponerad av Paulina och Linnea som är modiga och har lämnat Sverige för att skaffa nya erfarenheter, vänner och se nya platser. Jag skulle hemskt gärna resa runt i världen och se alla otroligt fina platser som finns, skaffa mig nya erfarenheter, lära mig spanska flytande, uppleva andra kulturer och träffa nya människor. Men jag är för feg och bekväm med att här. Min tankar precis efter gymnasiet var att åka till Spanien och jobba som volontär, men de tankarna gick upp i rök. Jag sökte, men jag ville inte bestämma innan hur länge jag ville stanna och tanken på att åka helt själv gjorde att jag bara ville stanna 2 veckor till 1 månad. Och eftersom det minsta var två månader var det ingen som hörde av sig.

Det är flera stycken jag känner som är sådär modiga som har gett sig ut för att se världen och jag önskar att jag var lika modig. Allas liv verkar i alla fall mycket intressantare än mitt just nu. Tanken är att jag ska plugga i höst och sommarjobb har jag redan så jag får väl se mig om i världen när jag blir pensionär eller något.

Det enda intressanta i mitt liv just nu är väl att jag fyller 20 år om några dagar, får handla på systemet själv, åka till Tyskland och köpa hem dricka, åka på kryssning och bara njuta. Och såklart så ser jag fram emot den 19 då jag får festa med några från Sumseven. Synd att Paulina och Linnea inte kan närvara dock. Men jag hoppas att vi ses snart! Jag är grymt sugen på att åka och hälsa på både i Oslo och Madrid!!


/ Åse
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linnea

åse. tänk om du aldrig blir pensionär. tänk om du dör om ett halvår eller tre. lev nu vettja, och gör vad fan du vill. om du vill göra allt det där så vågar du. bare gört! :)

2011-02-09 @ 22:09:42
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: Felicia

Du anar inte hur pepp jag är inför din fest! Det kommer bli asbra! Och Åse, det är inte fel att vara bekväm och gilla livet som det är! Så länge du är lycklig!

2011-02-09 @ 23:38:51
URL: http://sumseven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0