Läget

2011-01-20 @ 21:11:58Solen skiner på dagarna, himlen är klarblå, det är lagom kallt och lagom halt. Vägarna är megasmala med fartgupp var femtionde meter. Mina barn är söta och gillar min mat. Igår åkte jag skridskor med vänner och det var jätteroligt. Jag har varit på yoga och på bodypump, blivit vig och fått träningsvärk. Norge är ett trevligt land och folk har roliga mössor. Man börjar åka skidor på dagis, äter mackor till lunch, man säger Olle Brum till Nalle Puh. Imorgon är det fredag och då får jag mitt första besök hemifrån. Min pojkvän. Jag är glad och detta är exempel på norska ord som betyder något helt annat på svenska.

rart = konstigt
lurt = smart
rolig = lugn
bærsj (uttalas bärs) = bajs
kjole = klänning
forsynt = nöjd

Nu ska jag äta majs.


Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Cicci

Åh :D underbart!!!



haha, forsätt med dessa norska ord..

Perfekt för oss som sitter hemma och inte gör så mycket än går till jobbet då och då.. :P Då kan vi ju lära oss något nytt på kuppen.. :D



2011-01-21 @ 18:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0