Viernes

2011-01-22 @ 00:04:00

Fredag 21 januari 2011, Principe de Vergara 103 Madrid, Spanien

Dagen började traditionellt med frukost runt 07.50. Alla samlade runt bordet. Palayo vill inte äta, Carlos äter lite chokladkakor och Eduardo springer runt och vill bli jagad. Solen börjar gå upp mellan höghusen. Kläder, tandborstning och sen lite lek innan de skjutsas till den katolska/engelska skolan. Det är lugnt i våningen igen. Ett Hipp hipp avsnitt och sen är jag påväg mot Retiroparken för att träffa Isabella. När jag sitter där och väntar tar det 5 sekuner sen har jag sällskap av en okänd spanjor. Han börjar prata jättefort på spanska och jag förstår hälften och ser ut som ett frågetecken. Sen sätter han sig och frågar massa saker och pussar mig på kinden, för det är så man hälsar på främlingar i detta land. Jag blir obekväm och räddingen kommer, Isabella.

Lite strosande, käk och prat sen är det dags att gå hem och jobba. Dagen har varit ganska lång och bestått av väldigt mycket tv, nintendo wii och badande. Carlos är sjuk och därför har jag fått vara hemma med honom. För ungefär två minuter sedan blev det återigen lugnt här. Herregud säger jag bara om sjuka barn. De lyssnar ännu mindre än vanligt. Föräldrarna är på bio och här sitter jag i soffan och myser med choklad, eller försöker. Carlos vaknar och gråter hela tiden men annars är det superbien. Det var min dag i korta drag. Nu ska jag se en film och njuta av att jag är ledig två dagar.

Godnatt Sverige och Spanien.

Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0