Neredatering

2011-07-29 @ 10:52:43

Igår kom jag hem igen. 3 välbehövliga semesterdagar fick jag och dem spenderade jag med Jocke. I fredags kom han och hämtade mig i butiken. Min dag hade börjat som den värsta någonsin med åsknedslag så hela butiken var utslagen. Den fortsatte med jobbiga och krävande kunder och allmän otur och avslutades med fel i kassan. En av de värsta dagarna i mitt liv. Ren tur att Jocke kom och försökte göra den bättre även om det nästintill redan var kört. Nog om det. På lördagen jobbade jag en sväng och sedan bestämde vi lite hastigt och lustigt att vi skulle åka ner till han i Eslöv istället. Så upp på motorcykeln och iväg. Fyra blöta, ömma och långa timmar senare var vi framme och då var det dags för Bröllopsdagsmiddag med hans familj. Söndagen fortsatte med massa mys och mat i mängder. Måndagen blev det löning och därmed shoppingrunda, lite släkthäng och Harry Potteravsked på bion i Lund. "Greveholm" roadtrip blev det på tisdagen, och hur grymt var inte det! Kände mig som 5 år på nytt. Därefter blev det fotbollsträning följt av Göteborg som vi anlände till mitt i natten. Sov hos min kära moster och fick min efterlängtade megafrukost och sedan var det såklart Liseberg som gällde. Vi spenderade många timmar i kö, någon med att äta, en med att se Carl-Einar Häcker trolla och trixa, en halv med att dansa till Robert Gustavsson och Rolandz, resten vet jag inte. För sedan var klockan helt plötsligt halv tio och vi åkte hem till Eslöv igen. Det var onsdagen. Torsdagen, igår, finns det inte mycket att säga om. Vidrig mest. Tåget gick 07.10 och resten av dagen försökte jag vänja av mig tanken vid att min andra halva inte var i närheten av mig längre och samtidigt jobba. Det var min semester. Nu väntar jobb konstant fram till mars, måndag-lördag. TUR att jag gillar mitt jobb. Annars hade jag nog gått och dött en sväng. Distansförhållande är inget att rekommendera och det kan nog både Ina, Linnea och Julia intyga också. I helgen kommer förresten Ina och det blir underbart. Då blir allt som det ska igen.



/P.

Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0