Stora små steg

2011-10-18 @ 15:21:02
Oj vilken dag! Jag vaknade runt 05.45, klarvaken, nervös men taggad. Mina orosmoment var att köra bil (som jag aldrig gör nuförtiden) alldeles ensam och livrädd till Oskarshamn (som jag aldrig är i) och göra ett svenskaprov (jag och min läsning) och dessutom berätta hur bra jag är på allt för två okända poliser. Det var lite läskigt tyckte jag. Men det gick! Jag ska sluta tveka så dant på mig själv! Herregud, så vidrigt kass är jag inte. Synd att självförtroendet bara finns där ibland. Läste Blondinbellas blogg precis, och efter det mår man sjukt bra. Att rekommendera för er som lagt ner den delen av livet, Ta upp den igen! Vilken grym människa hon är.

Hur som helst får man inte veta än om man går vidare till fystesterna. Vägen är låång. 7000 sökande och endast 300 av dem når polishögskolan. Någon gång ska en av dem vara jag! Så är det bara, drömmer lever vidare även om jag inte går vidare denna omgång. Ett steg i taget. Man får inte ett jävla skit gratis här i livet. Man måste kämpa! Och det är precis så det ska vara. Bananskalsmänniskorna är utrotningshotade, åtminstone i min värld. Oj, vad blev det av det här nu?

Jag är exhausted, slut, utmattad och vill helst ligga och sova i min säng nu. Men innan dess väntar Puls medel på friskis och skype med Linnea, som för övrigt också klarade testet. (och som vanligt fick jag 1 poäng mindre än henne!) Det var väl det. Headern är på ingång! Någon som kan ta på sig ansvaret att lägga upp den och fixa resten av designen?

TREVLIG TISDAG!




Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0