Rätt gött liv

2011-09-04 @ 15:35:21Jaha, dags för en liten uppdatering från storstaden kanske! Skolan har kickat igång på riktigt, varit på tre föreläsningar denna vecka och på tisdag är det dags för det första GX:et med titeln "Vad är kriminologi?". GX går ut på att vi har några skriftliga frågor vi ska svara på (med källor) och sedan är det en gruppdisskussion på några frågor. Denna gruppdiskussion ska enligt schema pågå i tre timmar.. Så ja. Jag vet mer efter tisdagen hur det kommer att gå! Sedan framöver har vi i alla fall en sådan här gruppdiskussion/skriftliga frågor per vecka, plus cirka tre föreläsningar på tre timmar vardera. Även en tentamen per kurs (jag läser sammanlagt tre, men en i taget).

Hittills har det i alla fall bara varit roligt att plugga, men det är mycket att göra.

Vad händer mer här i Stockholm? I onsdag hade Ina, Johanna och jag biokväll, Baksmällan II, och sleepover. Mycket mysigt. I torsdags var jag på Oskar Linnros med Macke och igår köpte jag nya fina skinnkängor! Igår var vi även och tittade på en lägenhet som vi kommer att flytta in i inom en snar (förhoppningsvis) framtid. Vi ska bara bli godkända av någon förening. Längtar efter lite egna rutiner och pluggtid och dessutom att bli sambo på riktigt med min fina. Kommer bli toppen!

Ja, livet är rätt gött här uppe, fast jag saknar förstås alla hemma.

Nä, lite kaffe på det kanske. Ha det bra vänner!


En glad mupp och mustaschmannen.

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0