Skrilledax

2012-02-13 @ 18:14:54Okej, jag tror jag är back on blogg-track igen. Åtminstone lite. Istället för att rada upp allt som har hänt sedan mitt senaste inlägg, dvs. årsresumén så tar jag bara från den senaste veckan. Förra helgen till exempel gjorde jag inget annat än mös. Vi styrde iväg mot Kalmar, jag och min andra halva, för att hotella, äta, shoppa och sånt. Det stora temat för fredag-söndag var LÖVE! och löve blev det. Dessutom är jag fortfarande lika förtjust vid Kalmar. Mysigt, lagom stort och har det där lilla extra. Så den vackra dagen vi får för oss att röra på oss så hoppas jag att det blir dit. Dessutom är jag fortfarande lika frälst vid souvlaki. Jag sket i den obligatoriska plankan och valde det grekiska alternativet istället när vi skulle fira tet på restaurangen. Hade det inte varit snö ute hade jag kunnat tro att jag suttit på apelsin-mannens restaurang på Kos. Och just det, i torsdags åkte jag skidor i Kisa. Jag och Svahn susade neråt backen bättre än någonsin. Nästan. Ett blåmärke på röva och en undran om hur jag överhuvudtaget vågade ta mig nerför den isiga svarta backen i Sälen. Men min skidkarriär, den kommer. Mellan all denna skidåkning, löve, jobb, kyla och polle har vi haft parmys med Linnea och Dea. Ätit riskakor ihop och skrattat till Torkel. Ska snart parmysa igen. Om cirka en halvtimme far vi mot skridskobanan. Jag som inte stått på ett par skriller på x antal år. Kanske i och för sig vore snyggast om jag jämnade upp lite med ett blåmärke på andra skinkan. Pussss
Cecilia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0