Fredagen den 13.e

2012-01-13 @ 17:27:53Oh fy vad massa saker händer nu. Vart ska jag börja, fortsätta och sluta?

Kom nyss hem från min sista arbetsdag. Jag är härmed arbetslös. I ett helt år i streck har jag jobbat mån-fre+lör utan semester och som mest 4 dagars ledighet i streck. Och nu, ingening på schemat. Jag kan dock behöva lite vila åtminstone nästa vecka ut. Tentat i veckan, plockat ner och inventerat allt i butiken, fortsatt inventeringen nere på lagret och nu sitter jag här. Totalt slut, lycklig och allmänt harmonisk. Om några timmar kommer Jocke hit för imorgon flyttar vi ihop i hans lägenhet i Eslöv. Innan dess ska ett antal hemska farväl tas, vilket jag ser mindre fram emot. Samboskapet med min syster avslutades på topp. Vi var på (förmodligen) det jobbigaste skivstångspasset någonsin. Ibland trodde jag att hon skulle kräkas eller börja gråta, det såg iaf så ut. Men det var kul. och jobbigt. Nu ska hon klara av att bo här utan min hjälp.  

Nu är det mindre än ett dygn kvar för mig här i lilla Vimmerby. Kvällen ska spenderas med mina världsbästa vänner som finns kvar i trakterna. Hög mys- och bryta-ihop faktor på det. Det är skillnad att flytta till Barcelona och Madrid på bestämd tid och flytta till Eslöv på obestämd tid, även om det är närmare nu. Det finns så sjukt mycket känslor i denna händelse, men just nu känner jag bara mig helt neutral. Typ. 3 underbara veckor med min bästaste vän har jag fått. Vi har planerat in en Paris/Rio-resa i februari som jag längtar till och vi har hunnit göra allt som vi längtat till i mer än ett år. Umgås.

Vad mer kan man tillägga? Det är en stor dag idag. För jag ska verkligen flytta hemifrån och ihop med en kille. Min kille. Big jävla time. Herre-gud. Äntligen. Fredag den 13:e 2012, en bra dag i min historia som människa.

/P.
Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0