Min tid i rampljuset

2012-03-09 @ 11:30:26
Om ett år blir vi fullständig familj med lilla Frank.

Det är nästan en månad sedan jag skrev sist. Men det har hänt mycket på den lilla tiden, ja så mycket att jag knappt har haft tid att slå på datorn min. Det är fullt upp i skolan och kursen vi läser för tillfället, "Journalistik och samhälle", är riktigt mastig. Det är mängder med litteratur och en fyra timmars lång tenta om en och en halv vecka. Dessutom har vi seminarium på torsdag om 235 sidor i en bok som heter Mediekultur och Mediesamhälle. Dock rätt intressant, men tung! Till seminariet ska vi lämna in en två sidor lång text och förbereda svar på diskussionsfrågor. Som om detta INTE vore nog har vi en stor gruppuppgift, så kallad granskningsuppgift. Jag och mina tre gruppmedlemmar fick rubriken "kommersiella tidskrifter" och valde därför Egoboost Magazine, med Isabella Löwengrip i täten. Denna uppgift ska vara 8-10 layotade sidor om hur företaget sköts, ekonomi, makt och ägande, vad tidningen handlar om, hur tidningsbranschen ser ut etc. Det var också ett krav att göra studiebesök och intervjua. Vi fick uppgiften den 29 februari. Den 19 mars ska alla artiklar vara färdiga att lämnas in och efter rättning ska man ändra det som bör ändras och layota alla texter och komplettera med fotografier. Den färdiga produkten ska hålla så hög kvalite att den kan publiceras i exempelvis tidningen Journalisten. Den 27 mars ska vår färdiga produkt in. Den 29 mars har vi en seriös presentation av den, gärna med powerpoint, och som vår lärare Jan sa "den muntliga framställningen ska vara banbrytande och absolut inte läsas från ett papper". Dessutom ska vi opponera på en annan grupps arbete. Pjuh. Det kanske bör tilläggas att vi inte har någon tid avsett för denna uppgiften, utan den sker helt på fritiden (tillsammans med att läsa sju kurslitteratursböcker + plugga för tenta + seminarium).
Med andra ord har jag haft fullt upp, men vi har åtminstone kommit igång! I tisdags besökte vi Egoobost Magazine. Dessutom är uppgiften så himla rolig och min grupp är bäst, men jag skulle gärna ha sluppit tentan. En del i tentan ska till exempel vara att läsa igenom en årsredovisning från ett företag och hitta "fel".



Var hälsad jordbor.



Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ina

Shit vad ni har att göra! Men kul med besöket hos Isabella :) hoppas också att presentationen går bra, men med dig i gruppen kommer det gå galant :)

2012-03-09 @ 19:13:25
URL: http://sumseven.blogg.se/
Postat av: Adrian & Mamma

Du är bäst!

2012-03-17 @ 20:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0