UnderBar himmel

2009-07-23 @ 17:23:53Efter en lite stressigare dag på jobbet än vanligt (besöksrekord) styrde jag och mamma kosan mot Västervik. Insläppet var redan vid klockan 18.00, så när jag kom hem från jobbet stressade jag sönder och fick vara klar på en kvart. Vid 19.00 började allt och först ut var Lifvens. De sjöng en del och drog lite historier och var emellanåt ganska roliga. Eftersom många i publiken bor här omkring, var stämningen bra, en och annan som stod upp och klappade och några få dansade på "danzgolvet", men de flesta var inte nykta.

Därefter kom kvällens starkaste kort in, GrisNils, eller på pappret var han okänd, men det blev succé. Publiken bara älskade honom. Han sjöng, drog lite fräckisar och imponerade mycket på oss alla. När hans tid var ute och han körde sin avslutningssång fick han stående publik och massor av applåder och busvisslingar.

Rolandz som skulle vara kvällens höjdpunkt och huvudband, blev lite av en besvikelse. Robert Gustafsson brukar annars dra massor av skämt, imitera folk och vara ganska rolig, men det enda de gjorde var att sjunga. Det blev alltså inte så mycket komik i hans uppträdande. Jag tror att det var fler som hade höga förväntningar på honom, som också blev besvikna. Som tur var, hade de back up och massor av annat roligt.

Återingen kom GrisNils in på scenen och fick återigen alla att skratta, en del, nästan så att de grät. Jag tycker att han var bäst för kvällen. Det var imponerande att han kunde sjunga askungen med en jätteljus röst. Lifvens kom återigen in på scenen, och denna gång fick de med publiken ännu mer än tidigare.

Sist men inte minst var Christer Björkman, Playboy och schlagerfeber. De sjöng melodifestivallåtar och gamla hits. Det märktes här att det var kvällens sista uppträdande, alla var trötta och började nyktra till. Jag tycker att det var bra, men det kändes verkligen att folk började åka hem och var trötta. Christer Björkman, sjöng själv inte så mycket, utan mest sjöng hans dansare.

Sammanfattningsvis kan jag säga att kvällen var kanonbra, vackert väder, fin miljö och en bra och roligt föreställning. Det var absolut värt pengarna. Var hemma vid halv ett snåret och längtade Åse mycket efter sin säng. 


Lifvens, ett lokalband


GrisNils, bäst för kvällen


Rolandz, med Robert Gustafsson i täten


Christer Sjögren, Schlagerfeber och Playboy

Nu ska jag bege mig in i duschen och fixa mig inför grillfesten på alv. Måste även packa eftersom jag och Johan åker till Stockholm imorgon bitti :) Så mig hör ni inget ifrån förrän på söndag. Ha en kanonbra helg allihopa! :)

/ Åse
 
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0