Är du trött?

2009-06-20 @ 19:06:04Jag är trött. Så trött att mina ben inte orkar ta mig från TV:n till datorn eller från datorn och in till toan. Så trött att min fingrar inte riktigt orkar skriva på tangenterna utan att det värker. Så trött att min hjärna inte kan tänka på vad det är för dag, vem jag är, vad jag gör och definitivt inte på vad jag ska skriva om i bloggen. Så ni får istället läsa om hur trött jag är, i tråkigt, dåligt och äckligt formulerade meningar med trötta ord. Vad beror då denna trötthet på? En mycket intressant fråga, med antaligen mindre intressanta svar. Men jag svarar ändå. Det beror med all säkerhet på att jag de senaste tre nätterna inte sovit tillräckligt många timmar för att jag ska återhämta mig. Att jag dessutom jobbat efter en ej återhämtande natt gör det hela ganska mycket värre. Att jobba har inte varit speciellt jobbigt, men jag har ändå på något vis tagit ut mig både fysiskt och psykiskt. Sedan har jag ytterligare en teori om varför jag är så kraftlös (observera att jag just gick in på synonymer.se för att hitta ett annat ord för trött, jag blev liksom trött på det) - blodbrist! Igår stod jag i Stubben på Astrid Lindgrens Värld och skar apelsin till våra extremt underbara spett med chokladdoppad frukt för mycket rimliga 15 kronor. Tror inte att jag behöver gå in på detaljer, men jag skar mig i fingret och det blev blodapelsin. Då var klockan 10.47 och det slutade blöda för dagen när klockan var cirka 23.58. Jag tappade räkningen på hur många gånger jag fick byta plåser, både för att de inte var de bästa världen skådat och för att min sår tydligen var hiskeligt (INTE synonymer.se på den) djupt . Efter en ganska lugn natt vaknade jag och efter en stund började såret blöda igen OCH jag fick mitt i allt blod även mens. Så att jag känner mig lika utpumpad på blod som jag känner mig lycklig över att jag är ledig imorn och kan sova till typ 17.00 om jag vill det.

Nu har ni tur att mina fingrar verkligen inte orkar skriva mer och att mina ben orkar ta mig till soffan för att mina ögon ska kunna titta på Simpsons, Simpsons, Family Guy, Family Guy och att min mun ska mosa i sig Marabou Sommar. Eller det kanske bara är tur för mig. Inte fan vet jag, min hjärna orkar inte mer. Heeeeeeeeeeeeej dååå.

Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0