ÅH! Nostalgi!

2009-09-28 @ 19:01:03


Jag älskar nostalgi. Jag älskar känslan när man hittar en bild eller hör ett ljud av någonting man älskade (eller hatade för den delen) som liten. Det bara pirrar till i hela kroppen och en oförklarig värme spritter runt i hela kroppen. Helt plötsligt känns allt i livet underbart och man har ingenting att oroa sig för. Alls. Jag älskar verkligen nostalgi. Bilderna ovan är någonting som fick mig att bli oerhört nostalgisk, glad och ledsen på samma gång. Det var min favoritbok som liten, Vildingarnas land har jag för mig att den heter, fast den var så himla läskig. Det var med skräckblandad förtjusning som jag läste den, och faschinationen för läskiga saker finns kvar än idag. Jag älskar att känna mig rädd, fast jag tycker att det är läskigt. Jag älskar skräckfilmer och jag älskar tanken på spöken, Loch Ness-sjöodjur och våldnader. Kanske, kanske har det att göra med Vildingarnas land. Vem vet?

Nu ska jag gå upp och leta efter boken!



Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0