Kärlek i paket (är nog faktiskt det bästa jag vet..)

2010-12-23 @ 20:27:51Imorgon är det julafton. Det är fakta. Jag har köpt alla julklappar, slagit in alla julklappar och (snart) rimmat på alla julklappar. Jag har också värmt upp med julmat, glögg, julöl och paradischoklad. Jag har till och med fått två julklappar och gett bort två, av och till min sytis Dea. Så ja, julkänsla till max.

I övrig är mitt liv ett stort kaos för tillfället. Mitt rum är fyllt av resväskor och saker som ska packas ner, tas med, slängas eller bara plockas bort. Jag har tre listor på saker som ska köpas, fixas och kommas ihåg. Mitt huvud snurrar, utan att överdriva, hela tiden. Hela dagen har jag kommit på saker jag ska säga eller göra, men glömt dem lika fort. Allt är kaos. Om nio dagar flyttar jag, typ, halvt i alla fall. Jag ska till en storstad i ett annat land, där jag ska jobba och bo hos en nästan helt främmande familj. På ett sätt skulle jag bara vilja vara där nu, så att allt kaos försvinner, samtidigt som så fort jag kommer till Oslo, börjar ett nytt kaos, som säkert kommer att vara i flera månader.

Men just nu ska jag försöka koppla bort allt som har med Oslo, flytt och packning att göra och bara njuta av att bo i Vimmerby med min familj, mina vänner och min man. Nu kör vi, va?

Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0