Student 2010

2010-03-21 @ 13:36:06

 

Klädesplaggen ovan är de som jag allra helst skulle bära på min student. Den vackra rosklänningen är från H&Ms organiska kollektion The Garden Collection, den beiga slappa kavajen kommer från samma märke och samma kollektion och de underbara rosa vårskorna med svarta svalor kommer från Miu Mius SS 2010 kollektion.

 

Vad gör då studentoutfiten omöjlig att uppnå? Jo, klänningen är slutsåld, kavajen är slutsåld och skorna kostar multum och är förmodligen också slutsålda. En helt ouppnålig studentoutfit med andra ord.

 

MEN. Det är ungefär så här jag har tänkt mig att se ut på studenten. En "vit" (klänningen ligger mer åt det puderrosa hållet även om det inte syns på bilden) klänning, jag vill helst inte ha en kritvit, en beige slapp kavaj (för man ska inte lita på vädret) och ett par underbara skor, absolut inte vita (och helst inte svarta) utan i ljusa pudriga toner.

 

Har ni några förslag på liknande kläder, är jag ytterst tacksam!

 

 

 

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: allie

kolla tradera. folk säljer ut klänningen där. eller håll utkik efter den när kollektionen släpps i butik. En likadan kavaj finns på Gina Tricot. Har en likadan. Fina skor finns överallt :)

2010-03-21 @ 15:58:03
URL: http://alexandrastil.blogg.se/
Postat av: allie

kolla danmarks, norges, hollands etc H&M shop. såg att dom hade kvar i storlek 38.

2010-03-21 @ 16:01:06
URL: http://alexandrastil.blogg.se/
Postat av: allie

sv:ja visst är den! fick punga 50 spänn för den. riktigt kap.

2010-03-21 @ 23:28:27
URL: http://alexandrastil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0