Mitt nya tillfälliga hem

2010-10-06 @ 10:57:32

Nu ska jag berätta för er om den största dagen i mitt liv hittills, igår 5 oktober 2010

Den började tidigt, redan klockan 02.00. Bil, buss, flyg, mer buss, tåg av misstag, metro hit och dit, en helvetes massa gående med 30 kg packning och efter ca 12 timmars resande och ett par svårt brännskadade händer var jag framme. I lägenheten har redan tre fullständigt underbara personer flyttat in. Rozita 27 år från skåne, Linda 20-någonting från Borås och Josefine 20 år från Växjö. Just nu känner jag bara att allt är för bra för att vara sant. Det finns så mycket jag vill berätta och skriva om (te.x att jag storhandlade för första gången i mitt liv och lagade min egen mat som jag var enväldig domare över) men det skulle ta för mycket tid. 


Såhär ser vårt lilla crib ut:


Här ska jag och mina roomies äta vår mat


Här ska vi duscha och sådana saker


På denna bänk i köket kommer jag datorera mycket
(Josefine)



Laga mat ska vi göra här
(Linda)



Här sov jag inatt


Utsikten från vårt köksfönster ser ut såhär


Lindas och min gemensamma "garderob"


Min första storhandling, 5 vuxenpoäng.


Datoreringen har börjat

Det var en liten del av lägenheten, de andra rummen glömde jag. Vill tacka Linnea för det väldigt fina inlägget. Att lämna er alla i Inas lägenhet igår var vidrigt. På bussen från Girona ville jag mest spy av all saknad. Jag vet inte hur många gånger under dagen jag tänkte " vad fan håller jag på med? Lämna allt och alla bakom mig för Barcelona?" Men grejen är att det är nu det gäller för annars kommer jag ångra mig livet ut. Får bara hoppas att alla dessa erfarenheter är värda saknaden av alla hemma.

JAG TÄNKER PÅ ER!

Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh syster.. ser ut att vara litet där ni bor. Hoppas du får det hur bra som helst nu.. se till att lägga upp MASSA bilder, ganska intresserad av hur du har det. Puuussss Sis<3

2010-10-06 @ 16:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0