Preikestolen

2011-06-27 @ 19:59:30I onsdags kom som sagt min mamma hit och i torsdags anlände moster, morbror och kusin. Under torsdagen och fredagen visade jag dem Oslo och så myste vi här hemma lite när det regnade. Mamma och jag firade lite midsommar genom att äta sushi (för första gången - ASGOTT!) och dricka öl med min norska familj. Sedan somnade vi ganska tidigt eftersom att vi skulle köra ganska långt ganska tidigt dagen efter. Klockan halv sju i lördags morse tog vi bilen och körde mot Preikestolen som ligger ca en timme från Stavanger. Efter 55 mil var vi framme och då åkte vi färja en stund. Sedan började vi vandra, en och en halv timme tog det upp och ca en timme ner. Jag ska inte ens ge mig på att försöka beskriva hur det var. Men antagligen det vackraste jag sett (än) och bland den häftigaste upplevelsen jag varit med om. Det var jag, mamma (och några andra turister) och berg. Överallt, berg och dalar, fjordar och rinnande vatten. Jag försökte fånga så mycket jag kunde med kameran, men det blev inte i närheten av hur fantastiskt det var i verkligheten.











Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Tzetze

Linnea, det ser helt underbart vackert och fint ut! Bilderna ar helt fantastiska och jag tycker verkligen du ska fortstora nagon eller nagot, dem var riktigt harliga!! >D Hoppas du mar braa! :) Pussss

2011-06-29 @ 05:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0