Att packa till solsemestern! (tips)

2009-08-11 @ 18:53:39Det börjar dra ihop sig för vår solsemester till sköna Grekland/Kos. NU, Idag är det bara en vecka kvar tills vi åker!
Där kommer att bjudas på mycket sol och bad om dagarna och många partaj på kvällarna. Nu i slutet av sommaren är det kanske många som tar en sista minuten för att njuta den sista tiden av sommaren på ett ställe där det faktiskt existerar en sol. Så nu tänkte jag göra en liten packningslista för en veckas strandsemester.

Planera
ett urval av kläder som går att styla om från långa dagar på stranden till nattliga äventyr.

Unik markering, adresslapp eller annat märke som skiljer din resväska från mängden.

Rulla!
Kläderna kan rullas ihop för att ta mindre plats och undvika vikstreck.

Miniförpackningar, minimera necessären med reseförpackningar. Stoppa ner i plastpåsar för att undvika läckage.

Bra-Att-Ha-Kit. Vätskeersättning(resorb), myggsprej, öronproppar, värktabletter, desinfektionsservetter(mot svininfluensan kanske?)

Reseorganiserare.
Ordning och reda är A&O. Samla biljetter, kort, bokningar och viktiga adresser i. (ett kuvert möjligtvis)

Ask
. Att förvara smycken och dylikt i.

Sladdfodral,
samla all teknik (laddare, batterier, adapter, sladdar) i en påse så att du hitter dem lätt.

Tom sprejflaska, spreja skrynkliga kläder med vatten och häng upp på galjar så slipper du stryka.

Övrigt.
Solhatt/keps, solglasögon, stor sjal (praktiskt som skydd för hår, axlar eller värme på planet)


Bild på min väska så jag känner igen den när vi landar på Greklands flygplats!!

Ha det bra, hoppas detta var till någon hjälp för de som inte vet vad man ska packa med sig!!
Therese Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: - H*

- själv planerar man aldrig, packar alltid en timme innan jag åker, hahaha ..

2009-08-11 @ 19:00:40
URL: http://finest.se/hodamerei
Postat av: Tonårsmorsa

Cool väska! Ja, du lär inte ta fel i alla fall och inte någon annan heller! Hoppas du får en toppen semester!! ♥♥♥

2009-08-11 @ 20:13:51
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Viktor

snygg väska :)

sv: ja gör det, jag måste också göra det men vi har inga äpplen hemma just nu :( hehe

2009-08-11 @ 20:35:40
URL: http://viktorgardhammar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack! jag tycker nog den är bäst också men vi får se;)

vad roligt att ni sju tjejer delar på en blogg! den är väldigt fin



2009-08-11 @ 22:09:58
URL: http://itsjohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra lista theres. den ska jag använda mig av :)

2010-12-06 @ 12:04:28
URL: http://laurindas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0