Muffinsbak

2009-08-01 @ 20:22:50

Idag har jag varit riktigt duktig. Jobbat från 07.00 till 16.00. När jag kom hem käkade jag och pappa pizza (det är inte så duktigt, ska bli ändring på mitt onyttiga liv, snart), sen fixade jag i ordning pastasallad som jag ska ha med till jobbet imorgon och diskade. Efter bakade jag blåbärsmuffin. De blev supergoda, trots att jag gjorde fel. Hittade receptet i dagens Vimmerby tidning. Idag består mitt inlägg alltså av ett baktips.

Blåbärsmuffins:

6 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
200 g smör
3 ägg
3 dl mjölk
3 dl strösocker

Fyllning:
3 dl blåbär
1 tsk socker

Gör så här:
1. Smält smör. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda smör och mjölk och vispa ned det i äggblandningen (här gjorde jag lite fel, läste att det stod mjöl, så ordningen blev inte rätt). Blanda mjöl och bakpulver och vänd ner det med en stor sked i smeten.

2. Blanda rensade blåbär med socker. Här detta i muffinsblandningen försiktigt så att bäret inte krossas.
3. Häll i smeten i muffinsformar. Gräddas i ugnen på 175 grader i ca 20-25 minuter.




Ikväll var det tjejkväll hos Linnea. Men jag orkade verkligen inte åka in. Är extremt trött efter en hel veckas jobb så jag ville bara ta det lugnt i soffan. Ni har det säkert jättebra ändå.

Godnatt! / Åse

Åse Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: O L I V I A

Grattis du är en vinnare i min tävling gissa tårtan:) Din vinst är att du kommer bli länkad i ett inlägg<3

2009-08-01 @ 21:25:06
URL: http://oliviaaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0