Tisdag morgon

2009-08-11 @ 10:43:37Nu är vi vakna här i radhuset i vällingby. Vi sitter och kollar på drömhus på Discovery och jag blir sugen på att ha ett eget hus. Ett överdyrt, självdesignat och extremlyxigt såklart. Det ska gärna ligga vid en sjö/havet och ha en stor stor terrass med en gigantisk grillplats där man kan ha roliga fester. Brevid ska det stå en pool där man kan svalka sig om dagarna. Där jag ska bo ska det nämligen vara varmt varje dag. Jag ska ha ett antal fina bilar men min favoritbil kommer att vara min egna röda lilla bubbla som jag fick på min 18-årsdag. De andra ferrarisarna och bentlysarna är bara extra transportmedel. Jag ska också ha en hund. En Boxer. Elias kanske kan få ha sin Bullterrier, men isåfall får den vara instängd i nåt litet hus längre bort. Min hund får nämligen inte bli uppäten. Haha nä nu ska jag sluta. Men ibland får man drömma.

Eftersom att varken jag eller Elias har levt det nyttiga livet en enda dag på denna sommar så har vi börjat gå promenader på mornarna. Igår gick vi omkring i Bromma och tittade på det fina koloniområdet Iris (minns ni tv-serien?) och det var faktiskt väldigt skönt att starta dagen på det sättet. Planen är även att börja springa när vi kommer hem till mig, då det finns lite mer skog där. Vi får se hur länge vi håller oss på den nyttiga sidan. Men min plan är att leva nyttigt nu och sen när jag kommer till Grekland så kan jag vara hur onyttig som helst!

Vårt tåg går 16.40 idag och på den tråkiga resan tänkte jag passa på att skriva en packningslista inför Kos. Kanske kan dela med mig av den när jag är klar? Listor är nämligen mitt liv. Jag älskar listor.

Nu ska jag upp och byta om till riktiga träningskläder så att jag får den rätta känslan.


Bild från när jag, Elias och hans kompisar åkte till Trosa och fiskade
tidigare i somras. Jag tycker att det känns som nyss. Sommarlov går så
otroligt fort.


Puss!
Ina Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0