Julafton enligt Olefors

2009-12-24 @ 19:10:57Imorse vaknade Pernilla och jag upp hos farfar och farmor. Snoret rann, kroppen värkte och läpparna var spruckna. Vi hade drabbats av en förkyldning. 11.00 kom Kusin Therese och åt gröt tillsammans med oss. Lite senare kom Pappa, Wan och Jason mycket finklädda och det var dags för frosseri på hög nivå. 15.00, då vet alla vad som gäller. Samling framför tvn, efter ungefär 61 sekunder sover alla utom jag men det gör inte så mycket. 16.00 börjar den hemska filmen "Kan du vissla Johanna" som har gått varje år sen -94 och jag har sett den varje gång! Men i år hade jag bestämt mig. Nej! jag skulle inte se den. Och det gjorde jag inte heller. 17.00 kom tomten (pappa) med massor av paket i olika storlekar. Jason fick ungefär 4001 olika saker som har med dinosaurier att göra. Själv fick jag en datastol, kläder och pengar. Efter detta sitter alla klistrade framför tvn lite mer pigga och jag och syrran kollar på bilder från Madeira i somras. Nu ska det frossas igen. Snart spyr jag. Men är det jul, så är det.

Jul god dig jag önskar /Paulina.












Paulina Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Monkey

vad fint ni klätt granen =)

2009-12-25 @ 12:27:57
URL: http://www.monkeypig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0