Senaste från julen i byn Tumbo

2009-12-29 @ 10:31:46Som kanske inte alla vet firar jag min jul, varje eviga år, i Sörmland i närheten av Eskilstuna i ett litet samhälle kallat Tumbo. Trots att det är litet händer det en hel del. Så nä ska ni få höra senaste skvallret från TUMBO!"

* Therese firade sin 18:de jul i by.

* Papegojan Jacko mår inte alls bra och han sjunger nog på sista värsen.

* Charlotte Perelli köper sina valpar i Tumbo. Det ni! (Min mormors grannar föder upp hundar.)

* Jag hade en katt på min axlar.

* Det fanns istappar som var 1 meter långa.

* Skrev God Jul jättestort på åkern.

* Fick lära mig att plural av grop inte alls är gropar på småländska. Det heter ju GRÖPPER!

Det var nog allt, liter bilder på det också.



Therese Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0