Minisemester i huvudstaden

2009-07-25 @ 23:51:26Idag har jag och Johan gått på Skansen med Ina och Elias. Det var mysigt, men det var absolut en besvikelse. Det var inte alls som jag minns det. Det var mycket bättre när jag var liten. Vi hade i alla fall flyt med vädret. Visste ni att platsen och scenen där Allsång på Skansen spelas in är sjukt liten? Den ser mycket större ut i tv.

Sen har vi shoppat idag igen. Handlade tre klänningar på Gina Tricot, alla på rea :) Vi har även gått på bio. Vi såg The Proposal. Filmen var bra och rolig, så jag är nöjd! :) Har längtat länge efter att få se den, äntligen :)

Räkfrossan igår var underbart! Det rekomenderar jag starkt till er som älskar räkor och som tycker om att åka båt i Skärgården. Det var supermysigt och underbart gott. Jag är en extremt stor fantast av just räkor, alltså passade denna resa verkligen mig. Jag tror nästan att jag åt 2-3 kg räkor idag, vad mätt jag var sen, men fifan vad gott.. Som jag har längtat och tjatat på mamma att vi ska på räkfrossa, äntligen gick min dröm i uppfyllese och jag trivdes verkligen kanon. Hade nog kunnat trycka i mig lite räkor till, bara för att det är så gott. Jag åt bara en korv på dagen för att orka med massor av räkor :)

Vi har haft härligt väder hela helgen, kunde inte blivit bättre. Jag är verkligen supernöjd med denna helg! Ser inte fram emot jobb en vecka i streck nu :(

Här kommer lite bilder från räkfrossan och Skansen.









Skansen


Jordekorren tyckte visst om att bli fotad

Busig, tam ekorre, som springer runt på Skansen. Ni skulle sett vad söt den var när den lekte med snöret.



Ina och Elias



Avslutar med en "söt liten" krokodil från akvariet

Har haft en kanonhelg i Stockholm! :)

Puss godnatt / Åse
Åse Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0