Jag har skrikit mig hes och varit full och galen

2009-07-12 @ 18:28:54Ganska exakt faktiskt. Kom hem inatt klockan 03 efter den klart bästa festivalen jag upplevt! Allt var perfekt. Men det regnade ju varje dag tänker ni då. Ja det gjorde det. MEN DET SPELAR INTE EN JÄVLA ROLL ÖVERHUVUDTAGET. För om allt annat är så jävla bra som det faktiskt var, kan inte vädret sätta stopp för någonting. Årets Hultsfredsfestival innhöll allt. Bästa umgänget, bästa campet (innerst inne), bästa spelningarna, bästa okända folket, bästa maten, bästa toaletterna, bästa baja-majorna, bästa cidern, bästa leran, bästa skorna, bästa dagarna med sömn och häng, bästa nätterna med konserter och fest, bästa mornarna med ännu mera fest, bästa Lars Winnerbäck, och ja, ni kanske förstår att hela festivalen var bäst. Jag tycker själv att jag har tagit vara på varenda sekund av varenda minut av varenda timme av varenda dag. Nykter eller onykter, jag har levt mitt festivalliv och det var väl i stort sett det enda målet jag hade med dessa fem dagar. Jag har supit, dansat, skrikit, sjungit, skrattat, pratat, kollat på mer eller mindre av 28 konserter, ätit det mesta, brottats med Paulina, high-fiveat mina livs högsta high-fivear, snackat bajs med okända människor, snackat om annat med okända människor, hoppat i vattenpölar, fastnat i lera med mina converse, som även har en ny fin ler-färg, gråtit av lycka, gråtit av kyla och nästan av smärta, varit blöt, varit torr, varit smutsig, varit ren och lite till. Jag och mina underbara SumSeven:are har skapat historia i våra liv och upplevt saker som inte kommer att kunna jämföras med något annat, så bra är det! De stunder som vi alla har varit tillsammans har vi verkligen tagit vara på och de andra stunderna har också varit grymma, men det märks alltid när någon saknas. Det enda jag kan tänka på nu är när vi alla sju ska vara på Kos tillsammans i en vecka. Det går inte ens att föreställa sig hur extremt jävla bra det kommer bli och att vi kommer att minnas det tills våra hjärnor ligger nerbrutna långt långt ner i jorden.

Ina, Paulina, Åse, Therese, Cecilia och Felicia - SO FUCKING AWESOME AND I LOVE YOU!

Bilder från framförallt alla grymma spelningar kommer later. Nu ska jag bajsa på Paulina. Eller hon skulle visst bajsa i toan.

Linnea Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0