Paris del 1: Resan dit

2009-07-05 @ 19:48:22Jag tänkte att jag skulle visa lite bilder från Paris-resan för er. Men jag tog väldigt mycket bilder, cirka 450 stycken, så jag tänkte att jag skulle dela upp det i lite etapper. Jag börjar med resan dit!



Min söta syster när vi hoppade på anslutningsbussen klockan 03.00 söndag morgon som skulle ta oss till Malmö.



Min fina familj, trötta och dana, i Malmö väntandes på Ölvemarks Holiday-bussen.



Efter Malmö åkte vi över Öresundsbron till Danmark och sedan, efter ett par timmars bussåkning i Danmark, tog vi färjan över till Tyskland. Sedan åkte vi ett tag till och plötsligt var vi framme i Avendorf, vid cirka två-tiden där vi skulle käka lunch.



Vi lunchade vår egen medhavda matsäck - drickyoughurt, frallor och våfflor! Vi hittade den lilla dammen som ni ser nästan precis bredvid restaurangen vilket var mysigt!



Pappa och hans svindyra fina bil.



Efter lunchstoppet åkte vi vidare i Tyskland, vidare till Bremen där vi skulle äta middag. Vi skulle vara framme där vid cirka halv åtta så det var ett par timmars åkning innan vi var där.



Sedan fastnade vi visst i en bilkö på Autobahn...trisst värre.



Framme i Bremen! Bremen var en underbart fin stad, väldigt mysig. Liknade lite Gamla Stan i Stockholm fast finare!



Jag hittade ett väldigt fint litet hus som jag så gärna vill bo i!



Vår söta reseledare Barbara!



Kvarteret hette Schnoor som betyder Snöret på tyska. Anledningen till att det kallades det var att i ena änden av kvarteret kallades huset 1 och sedan fortsatte det på samma sida att heta 2, 3, 4 , 5 osv. och inte som det brukar vara att det "hoppar" över till andra sidan. Så mitt emot hus nummer 1 fanns hus nummer 48 eller något sånt och inte hus nummer 2 som det borde vara. Comprende?



Jag såg min första livs levande nunna. Haha det låter som jag har gjort något revolutionerande typ lärt mig att gå eller något. Men ja, det var fränt.



Ja det var resan dit och Bremen det. Nästa gång ska ni få se dag 1 i Frankrike. Andra inlägg som kommer när jag har tid är dag 2-3 dag 4 och två recensioner på böcker som jag har läst ut under veckan.

Felicia Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0